Ik ben nieuw bij SolidWorks, meestal werk ik aan Catia V5, dus ik zal mijn probleem uitleggen. Als ik teken, kan ik mijn bladgrootte en schaal niet instellen, dat doet het automatisch. Het tweede probleem is dat de afmetingen die ik in mijn ontwerp heb gezet niet hetzelfde zijn in de tekening en ik begrijp de conversie niet, ik heb bijvoorbeeld een afmeting van 12 mm die op een schaal van 5:1 0,47 mm wordt. Als ik de berekening opnieuw doe om de afmeting te vinden, kan ik de 12 mm niet vinden.
Klik met de rechtermuisknop op de naam van je werkblad aan de linkerkant en ga naar eigenschappen. U kunt het formaat naar eigen inzicht wijzigen.
0,47 komt overeen met de conversie naar 12 mm inch. Om terug te zetten naar mm, gaat u naar Extra > Opties > Documenteigenschappen (tabblad bovenaan) > Eenheden.
Zodra dat is gebeurd, raad ik je aan om je document op te slaan als een sjabloon. Bestand> Opslaan als en in het documenttype kiest u tekeningsjabloon. Op die manier kunt u bij elk nieuw plan van dit document uitgaan en hoeft u de manipulatie voor de eenheden niet meer uit te voeren