Probleem met de "buig"-functie in plaatwerk

Hallo
Ik heb een plaatwerkonderdeel gemaakt met basisfuncties van plaatwerk.
Ik vouw het plaatwerk uit om vlakke sneden te maken met de functie " uitvouwen" 
wanneer ik het plaatwerk vouw met de functie " buigen ", geeft Solidworks mij de volgende foutmelding: " Dit onderdeel bevat functies die niet kunnen worden uitgevouwen "
Ik heb echter al materiaalverwijderingen of fractioneringen in mijn kamer.
Het is wanneer ik meer wil toevoegen dat het vastloopt.
Heb je enig idee?
Vriendelijke groeten

Thierry

Hallo @thierry.holley_1

Blij je na 1 jaar op het forum te zien! We dachten ten onrechte dat je ons vergeten was :grinning:

Zou je je stuk kunnen plaatsen (ik ben in 2022) dan wordt het makkelijker om een diagnose te stellen!

Naar alles'

2 likes

Is nee, ik ben je niet vergeten :smile:
stoel 2. SLDPRT (404.5 KB)
En hier is het dan. :+1:

Hallo

Uit nieuwsgierigheid, heb je het vakje enlevèv aangevinkt. van normaal materiaal in de materiaalverwijderingsfunctie?

1 like

Het probleem komt van uw geplette basisplaat 1-functie, u hebt het vakje aangevinkt om de standaardinstellingen te overschrijven. Door het uit te vinken werkt het
image

3 likes

Ongelofelijk! Geweldig, heel erg bedankt. Hoog bedankt. :smiley: :smiley:

1 like

Ik ben heel blij, ik kan verder vooruit. Bedankt.

1 like

Hallo
In feite is het blijkbaar de waarde van de dikte in de basisfunctie (gevouwen basisplaat) die het probleem is.
1,0E-4 mm, of 0,1 micrometer, is echt heel dun voor het plaatwerk van een stoel. Ik sta liever ...:wink:
SolidWorks keurt ook 1.0e-3 mm af, maar accepteert 1.0e-2 of hoger.

Merk op dat de " Transition Fold" plaatwerkbasisfunctie een snellere en eenvoudigere definitie van de geometrie mogelijk maakt...
Stoel3.SLDPRT (302.5 KB)

Vriendelijke groeten.

1 like

Ja, er was inderdaad een probleem met de dikte dat ik niet had gezien.
Bedankt ook voor de overgangsvouwen, ik had deze functie nog nooit gebruikt.
Nogmaals bedankt :+1:

1 like

Hallo, als de antwoorden werken, vergeet dan niet van onderwerp te veranderen om het op te lossen :wink:

2 likes

Hallo @Juliette_PEGUET

Erg blij je te verwelkomen op het forum, ik hoop dat je ons ook zult helpen bij het oplossen van enkele problemen.

Kun je in je profiel beschrijven wat je binnen Visiativ doet, want de marktsectoren zijn niet erg zinvol (is het pure verkoop, technische ondersteuning voor verkoop of na verkoop, enz... enz... )

Vriendelijke groeten

1 like