Hallo
Tijdens mijn werk teken ik veel aquaria.
Sinds enige tijd,
Bij het ontwerpen en registreren van een aquarium
Solidworks Me past de afmetingen van oude tanks aan met de nieuwe
Heeft u een oplossing om dit probleem te voorkomen?
Bedankt voor je hulp
1 like
Hallo
Ik denk dat dit komt door het feit dat je de assemblage met de onderdelen kopieert en de onderdelen banden houden tussen het nieuwe en het oude.
Is er een oplossing om deze zorgen te vermijden en de link tussen de onderdelen te vermijden?
Ja, u zou de map naar het bureaublad moeten kopiëren en met de rechtermuisknop op elk onderdeel en Solidworks moeten klikken, vervolgens de naam moeten wijzigen en hetzelfde voor de assembly.
2 likes
Wanneer u een deel van een assembly opslaat (klik met de rechtermuisknop --> opslaan als), zijn er 3 keuzes:
- Opslaan als... U slaat uw nieuwe onderdeel op en het wordt bijgewerkt in alle open assemblages
- Sla een kopie op en ga verder... Zal een kopie van het onderdeel opslaan ZONDER het in de assemblages te vervangen; Ga dan de kamer sluiten
- Opslaan als kopie en openen... Hetzelfde hierboven, maar zal de kamer openen.
Misschien komt uw probleem daar vandaan?
2 likes
fred
6 februari 2019 om 07:30
6
Hallo
Je kunt het proberen met "Composition to go", het verbreekt de bindingen wanneer je een kopie van een assemblage maakt. En deze functie heeft veel voordelen!
Cdt.
Fred
3 likes
Hallo, of sinds sw2016 is het mogelijk om op te slaan als direct vanuit de boom het vermijdt het bestand, open, opslaan als.
Klik vanuit de ontwerpboom op het onderdeel dat moet worden opgeslagen met de rechtermuisknop en maak vervolgens onafhankelijk.
Moge de kracht met je zijn.
1 like