Hoi allemaal
Ik heb een probleem met het gebruik van de plaatwerkfunctie.
Inderdaad, als ik zowel mijn dikte als mijn verlies bij de vouw invoert (referentie van de verliezen bij de vouw gegeven door een collega die al langer in het bedrijf werkt dan ik), kan ik mijn stuk niet ontwikkelen, behalve door de K-factor te gebruiken, maar ik kan nergens vinden hoe ik de K-factor kan bepalen en daarom, De laseronderdelen die eruit komen kloppen niet.
Is er software of een eenvoudige berekening om de K-factor te bepalen?
Hier is een voorbeeld van een van de onderdelen die niet in ontwikkeling wil gaan, met een vouwverlies van 6 mm
Hallo
Het verlies in de bocht hangt af van elke kantpers, hun speling en het gebruikte gereedschap, evenals de rolrichting van het vel, in mijn doos heb ik reageerbuizen gedaan om een K-factor eruit te krijgen, kijk op de machine, er moet een telraam zijn plaatdiktes / gereedschappen (grootte van de VS) het zal een startpunt geven.
6 likes
Hallo
terugkerend probleem.
Ook hebben we de K-factor voor alle diktes, materialen, gebruikte v getest en bepaald, en vervolgens de SW-tabellen ingevuld.
Het is lang, maar het stelt je in staat om lasersneden van goede kwaliteit te hebben (uitgevouwen).
1 like
Bedankt voor je antwoorden, ik zal proberen deze gegevens binnen mijn team te vinden.
@Le_Bidule , ik zag deze beroemde tabellen toen ik online zocht, maar ik kon ze niet vinden op SW, kun je me daar meer over vertellen?
Wat ik tegen mezelf zeg elke keer als de inkoopafdeling me vraagt om een ongevouwen onderdeel om het onderdeel door een nieuwe leverancier te laten maken... en wat ze niet proberen te begrijpen. Het is vermoeiend op de lange termijn!!
Anders is het voor @Neko_3D helaas iets empirisch waarvan alleen jij de kennis hebt. Succes met het vinden van de info
Hallo
Hier is een tabel waarin ik de neutrale vezelcoëfficiënten (K-factor) heb berekend met betrekking tot de dikte. Ik heb me gebaseerd op het verlies bij de bocht (Delta L) en buigradius gegeven door de kaarten van Amada vouwmachines.
Coëfficiënten pliage.xls (29 KB)
Ik gebruik het al enkele jaren regelmatig.
De v die tijdens het buigen wordt gebruikt, moet echter dezelfde zijn als die welke in het ontwerp van het onderdeel is voorzien. Anders beïnvloedt het de straal en verdringt het de neutrale vezel.
1 like
Hallo en bedankt voor je antwoorden.
@d. Donval , bedankt voor je schilderij, het zal me al een basis geven die ik in de loop van de tijd zal ontheiligen.
Hier is het pad voor een standaard SW cfg
Hallo
Kleine precisie, deze waarden zijn geschikt voor staalsoorten (S235 en/of RVS 304-316).
Niet voor andere metalen (aluminium, koper, enz...)
Verschillende rek.
2 likes
Inderdaad, als ik via een leverancier ga, zet ik op het plan van het onderdeel de pers, het capabele vierkant en de vouwafmetingen, maar altijd met een doos " ontwikkeld voor informatiedoeleinden ", het zijn de afmetingen van het afgewerkte onderdeel die authentiek zijn.
Ahh... Deze kopers..
1 like