Probleem met configuraties

Hallo

Ik had de configuraties nog nooit gebruikt en aangezien het een thema is dat terugkomt op het forum, ben ik ervoor gegaan.

1° ) Ik heb een kamer gemaakt met verschillende configuraties (een reliëfvorm die in vijf delen is gesneden) en volgens de configuratie toon ik een van de 5.
So far so good, ik geef weer zoals ik wil met de functie "Toon configuratie".

2°) Aan de andere kant heb ik een foutieve configuratie en wil ik deze verwijderen. Maar PB, als ik het selecteer en met de rechtermuisknop klik en op verwijderen klik, krijg ik een bericht dat me vertelt dat ik dat niet kan.

Al deze configuraties bevinden zich in één en dezelfde kamer.

Vraag hoe u een van de zes configuraties kunt verwijderen.

toont ons een screenshot van het bericht en het grafische gebied van de configuraties

Hallo

U moet dubbelklikken op een andere en dan kunt u deze verwijderen.

Kortom, u kunt een configuratie niet verwijderen:

1. Wanneer het actief is
  2. Bij gebruik in een geopend document
8 likes

U kunt een gebruikte configuratie  inderdaad  niet verwijderen. U hebt een assembly of plan  geopend op uw werkstation of u bevindt zich op een netwerk dat wordt gebruikt door een ander  die deze configuratie gebruikt. Of het is mij zelfs overkomen dat ik een assembly heb gesloten maar die nog steeds in buffer is geladen, dus gesloten sw open sw open het onderdeel en verwijder de configuratie. Als u zich in een netwerk bevindt, voert u deze bewerking bovendien uit op de werkstations die dit onderdeel of ASM hebben gebruikt.

Moge de kracht met je zijn

1 like

Hartelijk dank aan alle drie voor uw antwoorden en suggesties!

Ik zal ze allemaal doornemen en ik kom er bij je op terug :-)

Hallo

Allereerst bedankt omdat ik erin geslaagd ben om vrijwel te doen wat ik wilde.

Ik ben erin geslaagd om de configuraties te verwijderen die niet aan uw suggesties voldeden. (Ik zit in een enkele stoel) na @Remrem en @Obi WAN

Dit stuk is een logo dat echter in 7 delen is gesneden. Elk van deze onderdelen is beperkt tot een ander deel dat een subset is.

Dus heb ik een configuratie gemaakt voor elk spel van Cut1 tot Cut 5. In de subset activeer of deactiveer ik zoals ik wil, deze of die Cut.

Ik heb lang gevochten (het is door te vloeken dat je sterk  wordt in vloeken) om in de logica van configuraties te komen, vooral als je van het individuele onderdeel naar de subassemblage gaat.
Ik kom hier later met je op terug, want het is interessant, mits je het beheerst. Ik heb veel tijd verloren aan dit leren, maar het zou daarna zijn vruchten moeten afwerpen, het is zoals alles: omdat we vaak denken dat training duur is, maar je moet gewoon onwetendheid  proberen :-)

ZZ

2 likes