Hallo allemaal, Al een tijd heb ik problemen met gevirtualiseerde onderdelen
Bij het virtualiseren van een onderdeel blijft de naam van dat onderdeel niet voor mij behouden. Laat me het uitleggen, normaal gesproken zou het moeten schrijven: [kopie van Onderdeelnaam^assemblage] Maar hij schrijft mij: [kopie van ^assemblage] of [ ^assemblage]
Als ik verder wil gaan en dit onderdeel onafhankelijk wil maken, zegt het me dat het " onmogelijk is om het bestand van de component te vinden om de bewerking te voltooien".
De enige oplossing die overblijft is het stuk opnemen (wat ik niet wil doen^^)
We gebruiken veel virtuele munten (SW 2020 Sp5.0) en we hebben dit probleem niet. Gebruik je de nieuwste SP (5.0 of hoger) van de SW 2021-versie? Zo niet, update het dan, het kan een bug in de versie zijn.
We hadden vooral problemen met virtuele onderdelen wanneer we een virtueel onderdeel van de ene assembly naar de andere verplaatsten (SW vindt dat niet fijn omdat hij maar één virtueel onderdeel in 2 assemblies heeft met verschillende namen → bugfair).
Misschien een probleem van vreemdheid in de bestandsnaam (zoiets dat voorkomt dat Windows of SW het tijdelijke bestand aanmaken).
Als je verder wilt gaan met dit probleem, kun je in je tijdelijke bestanden graven (waar SW virtuele delen in gebruik opslaat). Dit stelt je in staat te zien wat SW heeft gemaakt (of niet). Normaal gesproken staat het in C:\Users*User Name*\AppData\Local\Temp Solidworks maakt mooie mappen met de naam: swx22848 (het nummer hier verandert elke keer dat SW wordt geopend) of het slaat alle virtuele bestanden op die voor elke assembly zijn aangemaakt
Ik kan het probleem niet systematisch reproduceren: het kan een hele dag gebeuren of helemaal niet verschijnen.
@froussel : Ik heb goed in de TEMP-directory gekeken. Op dit moment lijkt alles in orde, maar ik blijf het monitoren wanneer het probleem zich voordoet.
@FRED78 : Dit is inderdaad de oplossing die ik al geruime tijd gebruik om het probleem te overwinnen, ook al wordt het op de lange termijn behoorlijk zwaar. Mijn andere oplossing is om het component onafhankelijk te maken totdat je het kunt hernoemen.