Klein probleem met de beperkingsverwijzingen. Wanneer ik mijn deel invoeg, vindt het me de referenties en plaatst het deel zoals ik zou willen, maar zodra ik klik, worden de beperkingen niet ingesteld en is het onderdeel vrij.
U moet kijken of uw beperkingen enkelvoudig of meervoudig zijn.
Maar bovenal is het absoluut noodzakelijk dat beide componenten hetzelfde type beperking, dezelfde naam en hetzelfde aantal entiteiten voor beperkingsrefs moeten hebben. (hetzelfde nummer betekent hetzelfde aantal beperkingen, bijvoorbeeld twee of drie, het is niet hetzelfde.
Wees ook voorzichtig als je configuraties hebt
Kunt u ons een voorbeeld geven van uw beperkingen die naar de hel gaan?
Ik vind verschillende inconsistenties in uw montage, die niettemin heel eenvoudig is.
Allereerst is er smart-mate en smart-mate, met andere woorden, er zijn twee mogelijkheden om automatische beperkingen te gebruiken.
De eenvoudigste manier zonder beperkingsverwijzingen te hebben gemaakt, is door een gezicht te selecteren en vervolgens op ALT te drukken en dit gezicht dichter bij een ander gezicht te brengen.
De andere "de echte" kan niet volledig slagen zoals jij het hebt gedaan.
De twee in elkaar te zetten stukken hebben dezelfde naam. Dit is niet goed, want een maag kan zichzelf niet zo verteren. Te controleren, maar normaal gesproken mogen de onderdelen niet dezelfde naam hebben als je niet wilt dat er onduidelijkheid is (anders zijn er geen fouten). In uw geval wordt de montage nog steeds gedaan, maar het kan aan de ene of de andere kant worden gedaan, afhankelijk van hoe u het stuk presenteert. De ene keer zal het aan de ene kant zijn en de andere keer aan de andere kant.
Je spanningsreferenties (lagers) zijn vlakken (die zich in het midden van het onderdeel bevinden, het is op zich geen probleem, behalve dat in jouw geval deel A en B strikt over elkaar heen worden gelegd, afhankelijk van hoe de persoon het deel in SW zal presenteren. Dit is in het echte leven niet mogelijk. Deze beperking kan natuurlijk ook elders worden gebruikt, maar het is gevaarlijk voor de assemblage zoals u uw assemblage hebt gepost.
Als u geen montagefouten wilt hebben: Het is beter om onderdelen met verschillende namen te hebben (een schroef en een bout), u heeft spanningsreferenties met dezelfde naam maar die zich niet op hetzelfde oppervlak bevinden. Je moet het selecteren of , als je dezelfde naam hebt, het goed specificeren, in tegenstelling tot, om te voorkomen dat het stuk aan de verkeerde kant staat. Hetzelfde geldt voor uw lagerbeperking.
Wat u moet onthouden, is dat zodra u een beperkingsreferentie heeft, SW zal proberen uw twee onderdelen zo goed mogelijk in elkaar te zetten. De manier waarop je het hebt gedaan, laat twee onduidelijkheden achter voor de persoon of macro die het naaien zal doen. Hoewel uw referentiebeperkingen streng zijn om het onderdeel goed te beperken (zoals de lagerspanning), kan deze dubbelzinnig zijn en leiden tot ernstige fouten bij de productie.
In jouw geval heb je twee mogelijke fouten van de drie mogelijkheden. Inclusief een onzemende.
Ik stel voor dat je de video van onze vriend @ M Savoyat (en toch collega) die ons een uitstekende tutorial https://www.youtube.com/watch?v=tkVG3dEWGQk
Voor de configuraties laat ik je helpen door mijn kleine vriendjes, want die gebruik ik nooit. Maar wat het nut ook is , het is zeker noodzakelijk om de dubbelzinnigheden weg te nemen, omdat anders de vereenvoudigende hulp die de beperking verwijzing vormt, het risico loopt zich tegen de maker te keren.
Dit wordt vreselijk als je met anderen werkt of op de dag dat je om de een of andere reden wordt afgeleid.
Ik realiseerde me net (met ongeveinsde afschuw) dat ik je vraag in het begin niet heb beantwoord.
[[ het vindt me de referenties en plaatst het deel zoals ik zou willen, maar zodra ik klik, worden de beperkingen niet gesteld en is het deel gratis. ]]
In uw assemblage heb ik het probleem helemaal niet in de versie van 2019.
Je moet het onderdeel goed positioneren totdat het uiterlijk van de cursor verandert (verschillend afhankelijk van de beperking die je hebt geplaatst) en pas dan moet je de muisknop loslaten .
In uw geval moet u de cursor met TWEE parallelle vlakken verticaal in blauwgrijs hebben geplaatst met twee pijlen die: in dezelfde richting of in de tegenovergestelde richting zijn.
nou ja, op de 2017 met het verzonden deel werkt alles zoals ik ook wil!
het is op mijn stuk dat veel zwaarder is dat het niet werkt, ik weet niet waarom
In feite zijn we verplicht om de configuraties te hebben, onze hele ontwerpmethode is erop gebaseerd, het zou al onze onderdelen in twijfel trekken die we hebben ontworpen sinds we aan solidwors werken (ruim tien jaar).
Wat ik niet begrijp, is dat alles werkt zoals ik zou willen op al mijn configuraties behalve één en ik zie niet wat er is
Je had ons moeten vertellen dat de geposte ASM werkte, het zou hebben vermeden om te proberen te begrijpen waarom het niet goed werkte. Bovendien heeft het geposte model geen configuratie in de zin van SW
Probeer rekening te houden met mijn opmerkingen bij eventuele nieuwe onderdelen met dit soort beperkingen: dit bespaart u een hoop fouten. Zoals eerder vermeld, zijn uw beperkingen voor mij niet helemaal correct.