Probleem met globale variabelen en vergelijkingen

Hoi allemaal

Ik heb een simpele vraag voor je:)

Ik wil graag een globale variabele maken in een deel, maar ik kan deze niet valideren!! Ik heb geprobeerd te beginnen met een nieuw onderdeel "Vergelijking", klik vervolgens op het tabblad  "dimensieweergave  " "voeg een globale variabele toe", voorbeeld "lengte"  Ik heb geprobeerd aanhalingstekens te plaatsen (of niet), dan de waarde "= 5 mm", en daar krijg ik vaak een synthaxis-foutmelding. (zie link)  /sites/default/files/from_ckeditor/capture_127.png

Eerlijk gezegd begrijp ik het absoluut niet.... Ik zet natuurlijk de computer SW aan.

Het doel is om in een assemblage een variabele van herhalingsstappen te hebben die gekoppeld zijn aan een deel van de assemblage.... maar ik kom al niet in een kamer:(

Ik gebruik momenteel SW pro 2015 SP4.0

Bij voorbaat dank.

capture.png

Hallo

Een domme vraag, maar heb je ooit geprobeerd zonder de = voor 5mm

Ja, ik heb echt alles geprobeerd. Ruimte, geen ruimte ervoor, na. 

Hallo

Heb je in het vak "Gelijk" geklikt voordat je het goed deed? U moet het doen om uw "Waarde/vergelijking" te valideren.

Dimitri

1 like

Hallo

Typ de naam van de variabele tussen aanhalingstekens, klik vervolgens 1 keer in het vak "Waarde/vergelijking", klik vervolgens 1 seconde in hetzelfde vak om de = automatisch te krijgen, typ vervolgens de waarde en selecteer vervolgens de eenheid in plaats van deze te typen.

Vriendelijke groeten

sans_titre.jpg
1 like

Hallo dimitri,

De "gelijke" doos is in het donker, dus het is sowieso onmogelijk om erin te passen.

Kun je er niet op klikken nadat je de waarde hebt ingevuld?

Hallo d.roger,

Dit heb ik ook gedaan ;(

Zelfde resultaat, synthaxis fout!

als ik bijvoorbeeld = 3 mm typ, krijg ik een klein groen kruisje rechts van het vak "waarde/vergelijking", dus ik klik erop, het verdwijnt, dan klik ik op OK, en daar krijg ik de foutmelding. 

Ik geef aan dat wanneer ik de variabele invoer, deze in het blauw is.

Nou ik begrijp het niet echt, ik heb de indruk dat we hetzelfde doen?! Zijn je instellingen en opties goed?

1 like

Hallo

Zou je je stuk kunnen opsturen als dat mogelijk is?

Wat bedoel je met parameter?  Is het mogelijk om SW cache bestanden te "rebooten" of te verwijderen, ik heb echt de indruk dat het een bug is! Het is me gisteren gelukt om een globale variabele in te voeren en deze te koppelen, en sindsdien niets. Zelfs in dezelfde kamer of het kopiëren van de kamer, probeerde ik precies hetzelfde opnieuw te doen, maar onmogelijk!!

Hallo DBZ,

Ja, het was gisteren met dit stuk dat ik erin slaagde een variabele in te voeren en uit het niets!!!

vezels.sldprt

Ik begrijp het ook niet echt, ik heb zonder problemen een "lengte" -variabele in je kamer toegevoegd, ik stuur het naar je terug om te zien ...

Vriendelijke groeten

vezels.sldprt

Oeps, sorry foutje in mijn antwoord.

Bedankt, maar... Ik geef het je in de roos:)

SYNTHAXE ERROR, levert het je een hoek op:)

(zie de screenshot), het kruisje geeft een synthaxis fout aan!

capture2.png
2 likes

Neem hier een kijkje (als je de betreffende update hebt gedaan, kan dit een aanwijzing zijn):

https://www.solidworks.com/sw/support/techkb3072630.htm

U kunt ook zien met SolidWork Rx.

3 likes

Werkt heel goed ook op mijn testwerkplek door je solidworks te openen via Solidworks Rx

cf afbeelding en vertel ons of het werkt

rx.png
1 like

Hallo MaD,

Nee, nog steeds niet. Ik heb een diagnose uitgevoerd en Rx uitgevoerd, maar het probleem blijft hetzelfde.

Het is nog steeds gek om te denken dat een globale variabele die gisteren is gemaakt werkt en dat het nieuws voor jou werkt, maar dat thuis wordt weergegeven als een "syntaxisfout"!!

*sorry dat ik er niet genoeg van heb gelezen, met minder fouten is het beter!

Hallo MaD,

Nee, nog steeds niet. Ik heb een diagnose uitgevoerd en Rx uitgevoerd , maar het probleem blijft hetzelfde.

Het is nog steeds gek om te denken dat een globale variabele die gisteren is gemaakt werkt en dat het nieuws voor jou werkt, maar dat het in mijn geval wordt weergegeven als een "syntaxisfout"!!