Ik schrijf je omdat ik een probleem heb, een van mijn leveranciers stuurde me een CAD-bestand van een onderdeel gemaakt met solidworks.
Ik gebruik Pro Engineer.
Laat me het probleem uitleggen.
Als ik het onderdeelbestand open, ben ik slechts een envelop van het onderdeel, ik ben geen volume. Ik heb verschillende .stp en . IGS, maar niets helpt.
Ik heb het geprobeerd met Catia en ik krijg een vaste in dezelfde bestanden.
Je hebt de binnen- en buitenoppervlakken, dus je hoeft niet te verdikken.
Om dit te bereiken, zijn verschillende belangrijke stappen nodig:
Diagnose van de oppervlakte-import om kleine defecten in de oppervlaktecontinuïteit te corrigeren.
Zet de optie om de "open" randen van de oppervlakken in een andere kleur te hebben om de te corrigeren gebieden te zien (hier in jouw geval: zie afbeelding in volgende post)
Snijd de onderdelen in symmetrie
Schuif de te corrigeren oppervlakken (exterieur en binnenkant) naar 0 en naai ze weer aan elkaar met een iets grotere tolerantie (0,01 in mijn geval)
Om de schmilblick vooruit te helpen, als je op Catia een volume krijgt, registreer het dan opnieuw in STEP van Catia, om dit nieuwe bestand op Pro-E te openen.
Als het werkt, is het de SW > Pro-E-schakelaar die het probleem is
Als het niets verandert, zal het zeker komen van een geometrie die slecht wordt beheerd door Pro-E of een optie.
Op SW kunt u een diagnose stellen van de geïmporteerde volumes, die in sommige gevallen tijdens de reparatie een volume van een oppervlak nabootst, op Pro-E is er geen dergelijke tool?
als er een software is geïntegreerd in Pro Engineer met de naam Import Data Doctor, maar zodra ik het start, snijdt Pro Engineer direct alsof het brult vanwege te veel fouten.
U vertrekt vanuit een kamer met de extensie "SLPPRT", wat a priori volume is
je importeert het in ProE (met welke methode?), je krijgt een oppervlaktemodel
Je vertelt ons dat je STP en IGS hebt geprobeerd (hoe hebben ze gegenereerd? CATIA-export die erin slaagt een volume te maken?)
Met welke versie van SW werkt uw leverancier?
Onder SW2014 kunt u rechtstreeks exporteren naar Creo-formaat (zie bijgevoegd de formaten die kunnen worden geëxporteerd vanuit SW) (ik heb Creo op dezelfde machine als SW, dit kan van invloed zijn).