Probleem met Solidworks: Een plaatwerk simuleren met een wapening

Hallo allemaal,

Ik wil een simulatie maken van de vervorming van een gegalvaniseerde staalplaat, wanneer deze op een punt van Ø100mm wordt geperst met een kracht van 100N.

Ik ben nieuw in de module, ik heb er nog nooit een gedaan.

Dit 2000 * 800 mm plaatwerk heeft een omega-versterking gelijmd om het te verstevigen.

Hoe hard ik alles ook probeer, ik moet een probleem hebben met de contacten. "Het balkelement is niet goed aangesloten op het schaal-/volume-element"

Kan iemand mij vertellen of ze schokkende dingen zien in de simulatieboom?

Bijgevoegd is een scherm van het model

Dank u allen

capture.jpg
1 like

Hallo

Zijn je functies samengevoegd??? Ik denk dat je een stuk uit meerdere lichamen hebt???

1 like

Absoluut
 Er zijn twee lichamen in mijn stuk, een in plaatwerk en de andere in gelaste mechanica.

Zie o.a. deze link

http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/simulation-pr-sentation-simulation-avanc-e

http://api.ning.com/files/wwXOq8TjJKubKP7gsyIAnjFgrLi0BE9MhQoHCjotrWQfvKLUVNap5lbwacMRGnn*9YC2TURaFRKAUnMEwgf490OGPOoPWtnC/FormationenligneProblmatiquesavancessimu.pdf

@+

Heb je ze samengevoegd??? Omdat ik denk dat die simulatie niet echt van multi-bodies in een kamer houdt.

1 like

Simulation Xpress accepteert slechts één body, maar Simulation gaat er (normaal gesproken) probleemloos mee om.
Aan de andere kant is het waar dat de mix van straal en volume over het algemeen niet geweldig is.

Dus 2 mogelijkheden:
- ofwel het contact tussen lichamen opnieuw te definiëren;
- Of zorg ervoor dat je alleen volume hebt, aan de andere kant zal het zwaarder zijn in termen van het gaas.

Hallo allemaal,

Dank u voor uw antwoorden, ik ben erin geslaagd om avacer.

Aan de andere kant is het resultaat niet consistent, ik heb meer vervorming (29 mm) met de wapening dan zonder de wapening (4 mm)

Trouwens, het is coherent 4 mm giek op een 1 mm dik plaatwerk met 10 kg op een schijf van 100 mm?)