Probleem met Solidworks: Een plaatwerk simuleren met een wapening

Hallo allemaal,

Ik wil een simulatie maken van de vervorming van een gegalvaniseerde staalplaat, wanneer deze op een punt van Ø100mm wordt geperst met een kracht van 100N.

Ik ben nieuw in de module, ik heb er nog nooit een gedaan.

Dit 2000 * 800 mm plaatwerk heeft een omega-versterking gelijmd om het te verstevigen.

Hoe hard ik alles ook probeer, ik moet een probleem hebben met de contacten. "Het balkelement is niet goed aangesloten op het schaal-/volume-element"

Kan iemand mij vertellen of ze schokkende dingen zien in de simulatieboom?

Bijgevoegd is een scherm van het model

Dank u allen

capture.jpg
1 like

Hallo

Zijn je functies samengevoegd??? Ik denk dat je een stuk uit meerdere lichamen hebt???

1 like

Absoluut
 Er zijn twee lichamen in mijn stuk, een in plaatwerk en de andere in gelaste mechanica.

Zie o.a. deze link

http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/simulation-pr-sentation-simulation-avanc-e

http://api.ning.com/files/wwXOq8TjJKubKP7gsyIAnjFgrLi0BE9MhQoHCjotrWQfvKLUVNap5lbwacMRGnn*9YC2TURaFRKAUnMEwgf490OGPOoPWtnC/FormationenligneProblmatiquesavancessimu.pdf

@+

Heb je ze samengevoegd??? Omdat ik denk dat die simulatie niet echt van multi-bodies in een kamer houdt.

1 like

Simulation Xpress accepteert slechts één body, maar Simulation gaat er (normaal gesproken) probleemloos mee om.
Aan de andere kant is het waar dat de mix van straal en volume over het algemeen niet geweldig is.

Dus 2 mogelijkheden:
- ofwel het contact tussen lichamen opnieuw te definiëren;
- Of zorg ervoor dat je alleen volume hebt, aan de andere kant zal het zwaarder zijn in termen van het gaas.

Hallo allemaal,

Dank u voor uw antwoorden, ik ben erin geslaagd om avacer.

Aan de andere kant is het resultaat niet consistent, ik heb meer vervorming (29 mm) met de wapening dan zonder de wapening (4 mm)

Trouwens, het is coherent 4 mm giek op een 1 mm dik plaatwerk met 10 kg op een schijf van 100 mm?)

Bijgevoegd zijn foto's van de etappes. Het is duidelijk dat ik de beweging niet volg

capture_connexions.jpg

Contact tussen groepen

capture_contact_entre_ensembles.jpg

Gedwongen reizen

capture_deplacment_impose.jpg

kracht

capture_force.jpg

En het resultaat van 29 mm is helemaal niet coherent

capture_resultat_29mm.jpg

Voor cobra zijn de onderdelen niet versmolten.

Om te proberen deze vraag te beantwoorden:
"Trouwens, het is consistent 4 mm giek op een 1 mm dik plaatwerk met 10 kg op een schijf van 100 mm?) "

Wat is de dikte van de plaat?

Is de lading gecentreerd?

Hallo

Heeft u de juiste Young's module voor uw componenten?

Heb je gekeken naar de links die ik je heb gepost, de oplossing zit waarschijnlijk in deze links

Kijk vanaf de 55 minuten waarin het type contact wordt uitgelegd en het waarom en hoe laat ziet en demonstreert 

Het enige wat je hoeft te doen is handmatig een solidariteitscontact aan te maken om te lezen, te luisteren en te zien

@+

De dikte wordt gegeven in mijn bericht, d.w.z. 1 mm ;).

De lading is in de breedte gecentreerd op 1300 mm hoog (op een plaat van 2190 mm). Het gebruikte materiaal is gegalvaniseerd staal dat rechtstreeks uit de solidworks-bibliotheek komt.

GT22: Ik heb naar je links gekeken, maar ik kan geen video vinden.

Ik ben mijn wapening in volume gepasseerd, dat is berekenen, ik zit op 1u15 en 27% vooruitgang.

https://www.youtube.com/watch?v=0oBoI1Q9m3I

Kijk vanaf de 55 minuten waarin het type contact wordt uitgelegd en het waarom en hoe laat ziet en demonstreert 

Dank je wel GT22!!

Sterker nog, dankzij je video heb ik HANDMATIG een contact tussen mensen gemaakt, terwijl ik dat voorheen automatisch deed. Dus de berekening werkte in 10 seconden (ik heb de vorige geannuleerd omdat 2 uur om 27% te doen niet mogelijk is).

Nou, aan de andere kant is het resultaat helemaal niet coherent! 15mm verplaatsing!! Dat is onmogelijk.

:/

capture_resultat_poutre.jpg

Kijk of alle parameters goed zijn

gaas/dikte/materiaal/uw contacten enz.....

Ik heb een twijfel over dit verband, wat betekenen de bruine bolletjes aan de boven- en onderkant? Ik heb hier normaal gesproken geen verbinding.

capture_connexion.jpg