Probleem met Solidworks: Een plaatwerk simuleren met een wapening

met Simu Xpress, door het blokkeren (Xpress weet alleen hoe hij één kant volledig moet blokkeren) de 4 vlakken, heb ik 0.57 verplaatsing.

Bijgevoegd is mijn SW15 formaat stuk

test_tole.sldprt

Je resultaat is heel behoorlijk!

Ik heb een vouw van 30 mm op 90° aan de 4 zijden van de plaat, ik denk niet dat het helpt.

Ik zie niets dat mijn 13mm zou kunnen verklaren

0,57 lijkt niet veel, nietwaar? Ik kan je bestand niet openen, ik zit in SW14

Ik heb een vouw van 30 mm op 90° aan de 4 zijden van de plaat, ik denk niet dat het helpt.

Ik zie niets dat mijn 13mm zou kunnen verklaren

EDIT: Haaa Ik heb 1,2 mm verplaatsing met de versterking en het overschakelen naar een gelegeerd staal. Kan iemand mij de waarden geven die hij heeft op zijn gegalvaniseerde staal? Nou, dat vertelt me niet hoe je aan 0.57 stefbeno komt.

EDIT2: Ik kom tot 4,2 mm zonder versterking, wat me nogal coherent lijkt denk ik?

Hallo

Ik wil het graag proberen, maar ik heb de simulatiemodules niet op mijn werk. Aan de andere kant ken ik een kleine software genaamd RDM6 die gratis is, en die heel goed helpt voor de bundeltheorie.

3 likes

hier is het SW14 deel

De randvoorwaarden spelen een grote rol.

Kun je je stuk online zetten?

Hier zijn mijn materiaalparameters (ik merkte dat ze, afgezien van roestvrij staal of een paar speciale staalsoorten, over het algemeen hetzelfde zijn)

test_tole.sldprt

RDM6 is geweldig, super vereenvoudigd en gemakkelijk te gebruiken.

3 likes

Hallo

@ stefbeno

De verplaatsingen verkregen in uw rekenmodel (0,57 mm) lijken mij niet echt  representatief voor de werkelijkheid. Inderdaad, de maas (volume) bestaat uit een enkel element in de dikte (erg dun overigens; 1 mm). Om een meer realistische weergave te krijgen, zou je een schaalgaas moeten maken of 2 of zelfs 3 elementen in de dikte van het plaatwerk moeten integreren voor een 3D-gaas. Met een dikte van 1 mm komt dit neer op een relatief lange maas- en berekeningstijd... Dus ik stel voor om te beginnen met een schelpgaas. Ter informatie, ik vind een verplaatsing van 24 mm met een kracht van 100N uitgeoefend op het plaatwerk in 1 mm dikte...

(in bijlage een klein document dat dit illustreert)

@ Maximus

Ik stel voor dat je je rekenmodel online zet, zodat ik kan kijken of ik een inconsistentie vind, vooral op het niveau van contacten. In ieder geval zal de toepassing van RVS, niet-gelegeerd staal of gegalvaniseerd staal zeer weinig invloed hebben op de vervorming... Aangezien de dichtheid en elasticiteitsmodulus praktisch hetzelfde zijn, zal het gedrag bijna identiek zijn.

Rarka

doc2.pdf
1 like

Na verschillende pogingen, dit is wat ik krijg, 1,4 mm verplaatsing lijkt me best goed.

Bijgevoegd is mijn model voor degenen die het willen proberen

00004667_simulation_effort.sldprt
1 like

@Rarka: dat is het probleem met Xpress op dit soort hoesjes (heel dun deel), terwijl ik een fijnmazig gaas had geforceerd...

Hallo

Dit resultaat is inderdaad aanvaardbaar.

Ik raad je aan om een standaard mesh te gebruiken in plaats van een op kromming gebaseerde mesh om te veel vervormde elementen te voorkomen. Maar het resultaat zou niet te veel moeten verschillen.

Rarka

2 likes

Hallo allemaal,

Ik blijf op mijn 1,4 mm verplaatsing, ik vind het prima.

Nogmaals bedankt voor je kostbare hulp.

tag het beste antwoord @ maximus

@+