Probleem met een slimme component

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met een slim onderdeel, ik moet 4 gaten maken met een enkele functie, als ik 2 gaten maak, werkt het, maar als ik er 3 of 4 maak, is er een fout zichtbaar in de bijgevoegde afbeelding.

Ik begrijp niet waarom het niet werkt als het in principe zo eenvoudig te gebruiken is.

Bij voorbaat dank

erreur.png

Hallo

Van mijn kant gebruik ik niet het deel waar we de componenten selecteren, omdat ik de schroeven niet vertegenwoordig en daarom alleen het plan heb om te selecteren.

In principe heb ik voor de materiaalverwijderingsfunctie 4 cirkels, met de diameter van de digitale, in dezelfde schets.

Natuurlijk, als je model meerdere configuraties heeft, met een aantal schroeven die veranderen en diepte die ook verandert, wordt het ingewikkeld.

Welke versie van SW gebruik je? (Ik kan je alleen een versie van 2019 als voorbeeld sturen)

Hallo

Kunt u een foto bijvoegen van de bijbehorende "Enlev.nat.Extru2@dessous" afbeelding van de bijbehorende schets en materiaalverwijdering. (Het is mogelijk dat het daar vandaan komt.)

Maak ook een afbeelding in de feature manager van "smart functions" (Map met een ster)

Vriendelijke groeten

Bedankt FUZ3D voor je antwoord,

Ja, dat is precies wat ik heb gedaan met de extra schroeven en ja, ik heb verschillende configuraties, maar alleen volgens de hoogte van de poten.

Ik zit in de 2018 versie

Dat is Zozo_mp

Ik heb de eerste  foto op je gezet.

enlevement_matiere.png

En hier is de tweede

fonction_intel.png

Als uw functie de 4 gaten heeft, probeer dan zonder de schroeven te selecteren om te zien of het zo werkt. wat betreft de diepte, als het punten zijn, kun je net zo goed een Z-3mm laten, wat de schroeven ook zijn, toch? of als je door een 2D DWG gaat, wordt de diepte bepaald door degene die aan het bewerken is.

1 like

Ik heb geen betere zonder de schroeven, ik heb dezelfde boodschap en ineens wordt er geen intelligente functie gecreëerd.

Voor de rest past een behoorlijke 3mm richten heel goed bij mij (programmageneratie van swoodCam).

1 like

Ik probeerde het nog een keer en altijd dezelfde boodschap.

Enig idee?

fonction_intel2.png

Is het mogelijk voor u om deel te nemen aan uw vergadering om te zien of ik kan uitvinden wat er mis is. (Ik sluit een gril van SW ^^ niet uit)

90% van mijn Intel onderdelen zijn gemaakt om gaten te maken voor handvatten of sluitingen en is daarom beperkt tot boren / frezen in panelen.

In je boom kunnen we zien dat dit de juiste functie is: hier is een van mijn voorbeelden met 2 functies (1 voor boren en de andere voor frezen), dus ik zie geen enkele reden waarom het niet voor jou zou werken.

NB: ik maak trouwens van de gelegenheid gebruik om in het algemeen te zeggen dat het onderdeel / de panelen die als ondersteuning dienen een unieke naam hebben (verlaat kamer 1 bijvoorbeeld niet) anders loop je het risico dat er conflicten ontstaan tussen al je intel en SW-onderdelen die hierdoor verloren gaan.

1 like

Hello@fuz3D

Vraag: als je een gat hebt van Ø 4 en je wilt een functie met een  Ø 6 plaatsen, dan werkt het.

Omdat @treza88 Ø3 gaten heb gezet en in het begin waren er zelfs geen gaten als ik het goed lees.

Vriendelijke groeten

PS: @fuz3D zegt  """90% van mijn intel-onderdelen zijn gemaakt ""  het is Intel In Side"""    ;-) ;-)  ;-) ;-)

@Zozo ja ja van de Intel Xeon :p

Om terug te komen op het gebruik van de intel-onderdelen, het meest vervelende is om de diameters te beheren en daarom niet zeker te weten of het volgt zoals het hoort, (persoonlijk werken we met klinknagel, dus 5,2 mm boren in alle gevallen, hetzelfde geldt voor het aantal gaten, ik weet niet hoe ik het moet variëren, aan de andere kant als de positie anders is tussen de verschillende configuraties van het onderdeel, is het ja.

1 like

Hier is mijn montagedossier

assemblage15.zip

Nou, ik vond dat het gewoon de manier waarop je je partituur hebt gemaakt niets dramatisch is.

Verwijder de samenvallende beperking is wat een link creëert die SW duidelijk niet leuk vindt.

Gebruik een entiteitsconversie van uw gat van 5 mm en maak vervolgens een concentrisch gat met het gat van 3.5 mm.

Of een andere variant: maak de cirkel van het aanwijswerk op het basisdeel en laat het geheel van de schets omzetten (praktisch als er meerdere gaten zijn)

Het enige probleem met dit laatste is dat SW van tijd tot tijd de schets van het aanwijzen weergeeft in plaats van deze verborgen te houden. (het openen en sluiten van het onderdeel is voldoende om het uit de assemblage te verwijderen)

(EDIT: Verlies van beeld)

Hier is de gecorrigeerde versie in zijn versie 1 (3,5 mm cirkel op het deel dat ontvangt)

Het spijt me, maar ik ben er echt slecht in, ik kan geen entiteitsconversie uitvoeren nadat ik mijn basispaneel heb bewerkt.

Ik hoef het niet goed te doen.

Maak uw schets op het paneel, selecteer vervolgens de cirkel van de 5 mm parkeergelegenheid en vervolgens entiteitsconversie.

Ga het dan door in de constructie, maak dan een 2e cirkel van 3 mm en eindig met extrusie (die al aanwezig is, zo niet maak het dan)

Ik heb zojuist uw stap gezet, als ik me niet vergis.

Het werkt, aan de andere kant, als ik het niet verprutst heb, eindig ik met een schets alleen met de cirkel van 5 mm verkregen met geconverteerde entiteiten die niet tot een onderdeel behoort, maar tot de assemblage.

Klopt dat of moet de schets in een kamer staan?

Ik denk dat de 2 behuizingen werken, persoonlijk doe ik dat op het onderdeel en geen extrusie in montage. Zolang het werkt, is dat het belangrijkste.

Ok in ieder geval een grote dank voor je hulp, want voordat ik ontdekte waar de subtiele fout vandaan kwam, kon ik daar even doorbrengen.