Probleem met een versteksnede

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het overnemen van een frame gemaakt in profielen.

Probleem: mijn hoeken willen niet snijden en maken me een mooie versteksnede.

Ik denk dat het komt door de vorm van mijn profiel, maar ik heb geen informatie over wat ik moet veranderen om het te laten werken.

We zijn een tijdje geleden van SW2016 naar SW2019 gegaan, ik weet dat het originele onderdeel op een eerdere versie is gemaakt.

De afbeelding die in de zip is bijgevoegd, toont het oude deel voordat ik de functie bewerkte.

Ik voeg je toe: de kamer, het profiel en een afbeelding van het resultaat dat ik had en dat ik niet meer heb.

Zou een liefdadige ziel er eens naar kunnen kijken en me kunnen vertellen wat er aan de hand is?

Bedankt

Paschalis

cadre.zip

Goedenavond @pa5cal

Het werkt, maar je moet je basisschets op een kleine manier aanpassen. (kijk naar de bijgevoegde afbeelding) 
SW mengt penselen anders.

Ik ben in 2019 als je de instellingen wilt.
Anders maak ik een nano tutorial voor je ;-) voor instellingen

Vriendelijke groeten

2020-04-06_20_30_57-solidworks_premium_2019_sp5.0_-_cadre_decoupe_onglet_.sldprt.zip

Dank you@Zozo_mp

Ik kon me goed voorstellen dat het uit de schets kwam.

Ik heb de beoordeling gewijzigd in 0.011 en het werkt.

Wat ik moeilijk kan uitleggen, is waarom het eerder werkte (in 2016) en dat het in 2019 niet meer werkt...

Dus ik heb een kleine afbeelding van mijn schets geplaatst, zodat mensen weten welk type schets problematisch kan zijn

image_esquisse.jpg
1 like

Hallo Pascal,

Om eerlijk te zijn  tot het einde, er is geen scherpe hoek op dit soort profiel! 

Vriendelijke groeten

1 like

@contact_168:

Klopt, maar ik geef toe dat ik niet zo extreem ga zijn.

Het is een profiel dat al enkele jaren bij ons bestaat en ik wilde gewoon de versteksnede repareren die niet meer werkte. De behoefte aan precisie is niet zo groot...

1 like

Ja Pascal, ik begrijp dat dit detail niet veel zal veranderen in je project!

Maar goed, ik heb het zo vaak gebruikt in de productie dat ik het niet anders kan zien ;-) ;-)

1 like