Bellenprobleem met de subassemblages

Hallo

Ik zal een bijzonder vervelend probleem beschrijven tijdens de montagetekening. Het is niet gemakkelijk uit te leggen, ik hoop dat het begrijpelijk is.

Beschouw een assembly {A}, met subassemblies {B},{C} (met de configuratie-optie "promoten" aangevinkt).

In de Europarlementariër: 

• Een stuklijst die is gekoppeld aan {A}. (alleen eerste niveau)
  • Drie weergaven, {A},{B},{C}   (De eigenschap "tekst van ballon koppelen aan de opgegeven tabel" vermeldt de nomenclatuur.)

Probleem: de bubbel werkt perfect op {A}, maar niet op {B}, {C} sommige bubbels worden weergegeven met een ster, zonder duidelijke logica.... anderen werken...

Enig idee waar dit vandaan kan komen?

1 like

Ik heb het probleem ook vaak met modificaties meer dan bij de creatie.
Maar er is geen oplossing.

Is het element dat je probeert te gebruiken bubbels in je subset niet "uitgesloten van de nomenclatuur"?

Probeer je bubbel aan een ander stuk van je subset te hangen

Ik heb het gecontroleerd, geen uitsluitingsnomenclatuur. Ik heb ook geprobeerd om een functionele bubbel aan een ander stuk te hangen, zonder resultaat.

Hallo

Zijn er configuraties in de subassemblage?

Ik heb hetzelfde probleem, maar afhankelijk van de configuratie in de weergave geeft de markering een * of de markering aan.

Hallo

Om je probleem op te lossen, ga je naar je tekening.

Selecteer het submerk en ga naar Overige eigenschappen.

Selecteer het tabblad Weergave-eigenschappen en selecteer op het tabblad Ballonnen de juiste stuklijst.

In de hoop je geholpen te hebben,

Kanton Maugan

2 likes

Hallo

Is er, om te voorkomen dat deze optie bij elke weergave en elke plancreatie moet worden aangevinkt, een manier om deze optie standaard in te stellen in de Solidworks-instellingen of op te nemen in een tekeningssjabloon?

Paulus

We zouden een weergave en de nomenclatuur die ernaar verwijst in het model moeten plaatsen.
Maar ik denk dat SW het er niet mee eens is om een nomenclatuur te maken zonder een bijbehorend 3D-model.

1 like

Hallo S.Guilaume,

U heeft ook de mogelijkheid in uw Europarlementariër waar uw nomenclatuur zich bevindt, die is gekoppeld aan alle standpunten.

U klikt op uw BOM in de linkerbovenhoek, u gaat naar de proiétés die worden weergegeven in het linkerdeel van uw scherm, u klikt op "lijst in tabblad" met de optie "met of zonder nummering" en "platte nummering" er verschijnt een kolom, met alle onderdelen van uw assemblage met aan de linkerrand van uw BOM verschijnt 3 kleine pijlen die u Klik erop en alle delen waaruit uw subsets bestaan, verschijnen, en daar in de kolom waar u wilt dat de markering overeenkomt, selecteert u de kleine + om meer te zien en -  door er nogmaals op te drukken en dat is alles.

Ik hoop het duidelijk te maken, op dit moment dat mijn pc wordt verwerkt, kan ik geen screenshot maken.

Hou me op de hoogte, bedankt.

@+.

AR.