Ik heb een probleem met het tekenen van een assemblage. Op een subassemblage (in dit geval een cilinder) geeft de bel "x" aan, en de tooltip vertelt me dat het onderdeel is uitgesloten van de nomenclatuur. Wat uiteraard niet het geval is! Ik heb gekeken naar de verschillende bestaande onderwerpen die met dit probleem te maken hebben: ik heb gecontroleerd of de tekening naar de juiste configuratie en de juiste nomenclatuur verwees. Niets werkt en ik droog een beetje op...
Ik geef aan dat mijn subassemblage wel in de nomenclatuur voorkomt en zo is geparametriseerd dat de componenten ervan niet in de nomenclatuur voorkomen.
Als u """ zegt, wordt mijn subset weergegeven in de stuklijst en is deze zo ingesteld dat de componenten ervan niet in de stuklijst worden weergegeven.
Wees dus niet verbaasd dat """ de tooltip me vertelt dat het onderdeel is uitgesloten van de nomenclatuur. """
Logischerwijs kan een uitgesloten persoon niet worden opgenomen! Wat denk je??
Dit is het probleem van SW, afhankelijk van de versie denk ik dat het is geëvolueerd, maar in het algemeen en vreemd, als we SW vertellen om de onderdelen van een besturingssysteem niet in een BOM te overwegen (het geeft daarom de SE weer in de BOM), wanneer we de bubbel doen, zoekt het naar de eigenschappen van het onderdeel!
@ Zozo_mp : Eigenlijk wil ik dat mijn subassemblage (de cilinder) verschijnt, maar niet de componenten (lichaam en staaf). Dus mijn assembly is opgenomen in de stuklijst, maar de componenten zijn uitgesloten (het is ingesteld in de configuratie van de subassembly)
@stefbeno : Ik heb zojuist de instelling (toon onderliggende componenten) van mijn subset gewijzigd om te proberen, maar ik heb nog steeds hetzelfde gedrag.
Het is erg vervelend, ik dacht dat ik het 30 minuten zou hebben en ik ben er sinds vanochtend mee bezig!
PS: aan de andere kant heb ik de bubbel nog nooit geprobeerd in een Defeature-context, maar het zou me verbazen als het werkt omdat de info niet wordt verzonden, omdat het doel is om het lichter te maken of om de componenten niet te tonen om privacyredenen. Dus misschien met een config met één voor je ASM als je je onderdelen verplaatst en één voor de nomenclatuur waarin je het absolute minimum zet
Nou, nou, een collega heeft me geholpen het probleem op te lossen (ook al blijven sommige punten onduidelijk). In feite lag het probleem op het niveau van de nomenclatuur en niet op het niveau van de bubbels. Door gebruik te maken van een "alleen het eerste niveau" nomenclatuur en niet van een "tabelleerlijst", is alles weer normaal.