Het probleem van de luchtbel

Hallo

Ik wil graag een nieuwe bubbel creëren. Alles werkt, behalve de  onderstreping van de tekst.

Als de tekst even groot of groter is, is dat geen probleem, maar als de tekst kleiner is, behoudt de onderstreping de lengte van de beschrijving (zie afbeelding)

bullage.jpg
1 like

Ik begreep niet alles.....

Als het kleiner is, behoudt de onderstreping de lengte van de beschrijving?

Dus het is groter dan de annotatie?

Ps: Naruto verliest een arm;) ^^

3 likes

Hallo.

Ik neem aan dat je "notities" maakt en geen bubbels?

Wat je onderstrepen noemt, is nooit alleen de staart van je thuislijn. Je moet dus spelen met de opties.

Maar ineens ontglipt de zorg me een beetje, want door dat te doen, zelfs met een lagere tekst die minder belangrijk is dan een hogere, wordt mijn hele tekst onderstreept

(En meer in het algemeen voel ik me nog steeds meer op mijn gemak met bubbels die linken naar de eigenschappen in de nomenclatuur. Maar dat is een ander debat)

PS: Geen commentaar op de originaliteit van mijn tekst:D

sans_titre.png
1 like

@Bart, begreep ik het tegenovergestelde. Wanneer de 3e regel kleiner is, wordt bij de onderstreping alleen rekening gehouden met de 3e regel... zelfs als de 2e groter is (deze is dus "uit" de onderstreping)

Heb je de laatste SP van je versie van SolidWorks?

Anders, door de uitlijning van links naar rechts of gecentreerd achteraf te veranderen, verandert er niets?

Er is een verbeteringsverzoek ingediend bij SolidWorks dat er als volgt uitziet:

SPR #:838891    
 Product:SolidWorks
 Status:Open
 Opgelost in:geen, geen
 Gebied:Tekeningen
 Subgebied: Annotaties - Opmerking, Ballon
 Impact op de klant: Gemiddeld
 Verbetering: Nee
 Samenvatting:Onderstreepte opvullijn en tekst zijn niet correct uitgelijnd.

Geen a priori oplossing.

1 like

Bart

Je kunt op de afbeelding die ik heb bijgevoegd zien dat de tekstmoer kleiner is dan de ringtekst, toch? dus het is goed als de tekst kleiner is dat het niet werkt lol

Donald

Het is een bubbel die ik maak en geen notitie, anders had ik het probleem met de notitie gemarkeerd

De bubbel haalt de eigenschappen van de onderdelen op zoals in de bijgevoegde afbeelding het nummer, de EN-beschrijving en de EN-beschrijving.

de kleinste lengte van het onderstrepingsteken komt overeen met de lengte van het pad van de eigenschap "$PRPWLD:"DESCRIPTION_FR" en niet met de lengte van de eigenschap zelf, zoals "ECROU H,M20,10"

bullage2.jpg
1 like

Ik heb de laatste SP

1 like

Niet altijd gemakkelijk om door iedereen op een forum te worden begrepen^^

Kort...

Heb je geen screenshot van je bubbelconfiguratie?

Komt het probleem terug? (op andere stukken)

Heeft u een bestand om bij te voegen?

Hallo

Ja, het is niet gemakkelijk om jezelf elke keer verstaanbaar te maken lol

Ik stuur dit, maar ik denk niet dat het de zaken vooruit zal kunnen helpen.

bullage3.jpg
1 like

Ik stuur ook de bubbel

bulle_numero_description_fr_en.sldballoonestl
1 like

SW is erg dom, wanneer je een verwijzing naar een woning invoegt, naam van de beoordeling... het houdt effectief de lengte van de $PRP...; en berekent niet opnieuw op de geschatte waarde. Dit is ook het geval wanneer je bijvoorbeeld namen van oproepnummers in een annotatie op meerdere regels invoegt: ineens kun je de regeleinden niet meer maken zoals je wilt.

Naar mijn mening kun je de vraag sluiten, het probleem escaleren naar je reseller als je een SPR wilt en dat het in 2024 versie wordt opgelost....

1 like

Het is raar, ik heb het net geprobeerd onder Sw 2014, ik heb verschillende persoonlijke eigenschappen geplaatst, de onderstreping volgt...

1 like