Probleembellen in tekening

Hallo

Ik heb een tekening gemaakt met een exploded view van een stuk apparatuur.

Ik heb toen een nomenclatuur ingevoegd.

Als ik automatische bubbels toevoeg (in de handleiding is het hetzelfde), zijn de cijfers goed, maar wijzen de pijlen niet naar de stukken, ze zijn verschoven.

Als ik de pijlen op elk onderdeel verplaats, verandert het nummer en wijst het naar de verkeerde in de nomenclatuur...

Aan de andere kant, op een "niet-geëxplodeerde" weergave, is alles in orde.

Ziezo, als iemand een idee heeft...

Bedankt

fam0014402001.pdf

In de weergave-eigenschappen moet u het vakje "koppel de ballontekst aan de opgegeven tabel" aanvinken, zie PJ

presse-papiers-1.jpg
4 likes

Hallo

controleer ook of je up-to-date bent met de versie van Solidwoks (sp4 voor 2016 en 5 voor eerdere versies) het kan een kleine bug zijn die is opgelost.. 09:10 uur

Hallo

Niet beter dan @stefbeno, je moet de functie activeren in de eigenschappen van de tekening.

Hallo

Bedankt voor deze informatie.

Ik zit in SP3 dus update SP4 ...

Vervolgens is het selectievakje 'Ballontekst koppelen aan de opgegeven tabel' aangevinkt

In feite is het geen verbindingsprobleem, maar een probleem waarbij de pijlen niet naar de onderdelen wijzen en verschoven zijn, zie bijgevoegde pdf

Bedankt

Hallo

Ik heb de indruk dat je in perspectiefweergave (met verdwijnpunten) op de tekening staat. Ik had hetzelfde probleem, blijkbaar hangt Solidworks de pijlen op de plek waar de onderdelen normaal in beeld zouden moeten zijn (zonder lekpunten). Ik ben in de 2012-versie en ik weet niet of deze bug is opgelost in de recentere versies.

Probeer het uit door de perspectiefmodus (met verdwijnpunten) uit je weergave te verwijderen.

Helpt het om de exploded view te reconstrueren of de haakjes te selecteren op basis van de vlakken of op de randen?

Anders, zoals @ac 427 cobra zegt, kan het een bug zijn die verband houdt met 2016, een update kan het oplossen:)

SP4 update, er is niets veranderd...

Aan de andere kant, als ik mijn assemblage in de iso-weergave laat exploderen, dan is het goed.

Mijn 2 exploded views waren gepositioneerd volgens persoonlijke hoeken en het moet SW hebben gestoord ...

Bizar...

Dus ik heb nog een vraag:

Automatische bubbels hebben wel invloed op de juiste onderdeelnummers, maar als ik er een paar verwijder en weer in de handleiding zet, krijg ik een ster * in plaats van het nummer....

Een klein idee???

Bedankt

Heeft u de juiste eigenschap geselecteerd die bij de ballon hoort (zie ballontekst)? 

Ja, het staat op "artikelnummer", net als de anderen...

Aan de andere kant, als ik met de muis over de tooltip beweeg, wordt aangegeven dat dit onderdeel is uitgesloten van de nomenclatuur...

1 like

Het is oké.

Sommige onderdelen waren gemarkeerd als "uitgesloten van stuklijst" in het onderdeel.

Alles is weer normaal...

Dank u allen

3 likes

Pb opgelost

Bedankt

2 likes