SW 2015 add-on probleem

Hallo.

Ik werk op een pc met Windows 8.1. Ik gebruikte SW 2014 SP4, ik besloot over te schakelen naar 2015 voor de MBD-functie en zodra de installatie is voltooid, zijn de invoegtoepassingen die tijdens de installatie zijn gecontroleerd niet allemaal beschikbaar zodra de software is gestart. (het mist onder andere simulatie, beweging). Door te zoeken in de map waar solidworks is geïnstalleerd, zijn de add-ins geïnstalleerd, maar onmogelijk om ze te vinden in de add-ins op de software. Wanhopig besloot ik terug te gaan naar mijn SP4 uit 2014, hetzelfde probleem terwijl ik eerder toegang had tot sim-add-ons enz. ...

Ik dacht aan het formatteren van mijn SSD toen er een probleem was met de registers tijdens de overgang.

Bedankt

Hallo, heb je gekeken in tool, aanvulling, en je controleert wat je nodig hebt?

Vriendelijke groeten

Ja inderdaad, voordat je alles wilt formatteren!

SolidWorks MBD is niet gratis. Je hebt dus een licentie nodig zoals simulatie en beweging.

Ja, ik heb het gecontroleerd, een flink aantal keren opnieuw geïnstalleerd, niets te doen, sim en MBD zijn daarentegen geïnstalleerd door SW te openen als je naar het tabblad add-ons gaat, ze zijn niet aanwezig.

Ik denk dat je een "gekraakte" versie gebruikt en dat je problemen hebt met de installatie.

Rechts?

1 like

U bent wellicht geïnteresseerd:

Fout bij het starten van SOLIDWORKS en ontbrekende invoegtoepassingen

We onderzoeken momenteel meerdere meldingen van twee problemen - in dit stadium weten we niet of ze verband houden, maar het is een mogelijkheid omdat ze beide tegelijkertijd zijn begonnen. De situatie wordt nog onderzocht, maar we zijn hier geplaatst om ervoor te zorgen dat uw technische ondersteuningsteams op de hoogte worden gehouden.

Probleem één: Gebruikers kunnen SOLIDWORKS niet starten, foutmelding: "Kan SOLIDWORKS DLL niet laden: GdtAnalysisSupport.dll" 

Hier komen net meldingen van binnen, dus we zitten nog in een onderzoeksfase.

Probleem twee: Veel ontbrekende SOLIDWORKS-invoegtoepassingen na het installeren of updaten van SOLIDWORKS.

We zijn van mening dat dit een probleem is dat wordt veroorzaakt door Microsoft Update KB 3072630 die op 15 juli 2015 is uitgebracht en wijzigingen aanbrengt in het Windows-installatieprogramma. De volgende stappen zijn gebruikt om machines te repareren die het probleem AL vertonen:

1. SOLIDWORKS verwijderen
  2. Verwijder KB3072630
    1. Open Geïnstalleerde updates door te klikken op de knop Start , op Configuratiescherm, op Programma's en vervolgens onder Programma's en onderdelen op Geïnstalleerde updates weergeven.
    2. Selecteer KB3072630 bijwerken en klik vervolgens op Verwijderen. Als u wordt gevraagd om een beheerderswachtwoord of bevestiging, typt u het wachtwoord of geeft u een bevestiging.
  3. Opnieuw opstarten
  4. Installeer SOLIDWORKS opnieuw

Belangrijke opmerking: We hebben gezien dat als KB3072630 wordt verwijderd voordat u probeert SOLIDWORKS te verwijderen, het verwijderen van SOLIDWORKS zal mislukken. Als je klanten hebt die dit al hebben gedaan, adviseer hen dan om deze tool te gebruiken om SOLIDWORKS te verwijderen.

Aangezien dit probleem nog steeds in ontwikkeling is, moet u de voortgang volgen in deze PCC-blogpost. Updates zullen hier worden gemaakt naarmate we meer te weten komen over de details van deze problemen en hun oplossingen.

Nog geen lid van de PCC? Neem vandaag nog contact op met uw lokale TTM om toegang te krijgen.

3 likes

Wees voorzichtig bij het installeren van SolidWorks: er is een venster dat suggereert welke add-ons u wilt toevoegen (ToolBox, Simulation, ...). Zorg ervoor dat uw opties zijn aangevinkt.

In het slechtste geval installeert u uw SolidWorks opnieuw om direct terug te gaan naar dit venster en u ziet.

Of beter, repareer de installatie om de add-ons toe te voegen.

=)

Wat is de MBD-functie? :p

Ik ga je mcordero-oplossing testen.

Bart wat betreft de MBD-functie, het is een add-on om een document voor te bereiden, zoals een 3D-pdf (het deel dat mij interesseert). Dankzij deze functie kunt u verschillende informatie van uw ontwerp weergeven, evenals de 3D-afmeting van uw onderdeel.

Het probleem was inderdaad te wijten aan de Windows-update die ervoor zorgde dat de solidworks-installatie mislukte. Probleem opgelost, bedankt :-).

1 like

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb deze update niet KB3072630 op Windows 10 Home 64bits.

Er moet iets anders zijn.

Serge