Probleem gebogen ontwerp

Hallo, ik heb een klein basisontwerpprobleem, maar ik kan dit kleine probleem niet oplossen dat alleen wat geometrievaardigheden vereist.

Een stuk plaatwerk moet scheef worden gebogen terwijl het lineair blijft ten opzichte van de recht gevouwen rest.

Kun je me alsjeblieft helpen? :3

20150519_081952.jpg

Ik had je graag willen antwoorden, maar ik begreep de vraag niet

Zelfs de plattegrond geeft me geen enkele aanwijzing

Probeer dus je vraag uit te werken

@+;-))

Hallo, het enige wat je hoeft te doen is een basisvel te laten maken en vervolgens vouwen te schetsen.
1 like

Hallo

U wilt inderdaad dat wij u helpen (geen probleem), maar waarmee?

2 likes

Dit deel is een 5 mm x 60 brede plaatstalen steun, op het bovenaanzicht van het vorige vlak, het deel aan de rechterkant en scheef gebogen maar blijft recht in de continuïteit van het stuk.

Ik heb geprobeerd deze ondersteuning te creëren met de gevouwen plaatwerkfunctie, maar het resultaat laat een gat achter in het onderdeel.

Ik gebruik de plaatwerkfuncties niet vaak, dus ik ben een beetje de weg kwijt O.o"

az.png
1 like
Ik raad deze tutorial aan:

https://youtu.be/ghalOYesjlU

Dus als ik het goed begrijp, blijven de laatste vouwen die gemaakt moeten worden niet in lijn omdat je begint met een vouw op + 90°

Dus ik stel voor dat je deze vouw maakt zoals je hem ziet en de schets van deze vouw neemt en deze in grootte en hoek aanpast

Hierdoor kun je je flanken op hetzelfde niveau hebben

@+;-))

Hallo

Maak de twee vouwen aan de linkerkant, verwijder dan het materiaal aan de onderkant van de omega om vorm te geven en maak dan de andere 2 vouwen aan de rechterkant.

pliage_biais.png
3 likes

Uiteindelijk wil ik een . Dxf van mijn uitgevouwen plaatwerk en de Ruwe weergave door bossing van de bocht geeft zijn:

ex.png

Hallo, hier is een voorbeeld. Versie 2015

piece_pliee_biais.sldprt
5 likes

Uitgaande van de plaatwerkmodule en niet van een basisfunctie. ;)

1 like

Geweldig, bedankt @remrem.

De uitgeklapte laat een kleine verwijdering van materiaal zien bij de vouw, maar ik denk niet dat we daar veel aan kunnen doen.

Om dit te doen, moet u de opties voor automatische inkepingen wijzigen:

Let ook op de k-factor en buigradius.

1 like

Het is het plaatwerk dat scheurt.

U kunt de "punt" verwijderen door materiaal te verwijderen of de inkeping aanraken (scheuren, afronden enz...)

1 like