Solidworks ontwerpprobleem: Racing sim crankset

Hallo

Ik wil mijn Racing T3PA Pro crankset aanpassen door een Load Cell krachtsensor toe te voegen + een schokdemper op basis van elastomeer, geïnspireerd op dit crankstel: Heusinkveld Engineering Ultimate Pedal.

Het algemene idee is om commerciële onderdelen te gebruiken of het aantal online bestelde aangepaste onderdelen te beperken. Bediening, het voetpedaal comprimeert de elastomeren en de inspanning en zendt naar de Load Cell sensor.

Modellering van de echte: Basis, pedaal (pedaalondersteuning, pedaalschoenplaatje, pedaal), Sensor en zijn boringen, pedaalslag met een beperking van het rotatiebereik in graden.

Gemaakte onderdelen: dekvloer, rubber.

Ik droog op de modellering van de groefspanning, die een rechte hoek oplegt tussen de rubberen as en de groef, evenals op de positionering van de sensor. Ik heb geen idee om de overdracht van stroom gewoon op de sensor uit te voeren via een draaitafel.

De sensor heeft 2 gaten en het is op dit punt dat de kracht moet worden overgebracht.

Heb je ideeën?

Na de modificatie zou ik graag een dynamische studie willen doen, om mijn elastomeren op maat te maken, want de sensor is een krachtsensor van maximaal 20 kg, dus kijk met de hefboomarm van het pedaal hoeveel kracht er op het pedaal moet worden uitgeoefend.

Bedankt.

EDIT: Door een Tangeante en NON groefspanning tussen het rubber en de groef te plaatsen, werkt het, dat wil zeggen dat ik een sensorvlak relatief evenwijdig aan het rubberen vlak kan hebben en de rubberen as vrij is, maar het stopt niet aan de onderkant van de groef. Wat te doen????

montage1.sldasm

Dus, ten eerste, het plaatsen van een sldasm-bestand zonder zijn onderdelen is nutteloos, je moet ofwel een pack&go doen of de onderdelen virtueel maken.
Ten tweede heeft niet iedereen dezelfde versie van SW, dus het is een goed idee om screenshots te maken.

Het is niet nodig om een dynamische studie uit te voeren om het elastomeer op maat te maken, we zijn bezig met een eenvoudige kruiwagenachtige krachtberekening.

4 likes

Bedankt voor je antwoord, hier zijn de screenshots.

Ik heb mijn ontwerp in de tussentijd aangepast ten opzichte van het eerste bericht, aangezien ik blokkeerde met de groef, had ik de gegroefde geleider vanaf de voorkant als sensorsteun geplaatst, maar het werkte niet. Ik begrijp niet hoe het HE-pedaal kan schuiven met het vaste deel geboord???

Precisie, de sensor moet aan de ene kant worden bevestigd en de spanning aan de andere kant

Bedankt voor je ontwerpadvies.

t3pa_pro.rar

Enig idee?