Probleem van de constructie Volume van geleidingscurven

Hallo 

Ik heb een probleem bij het maken van een stuk, in feite kan ik noch met Bossage frontière noch gladgestreken mijn volume krijgen. Mijn hulplijncurves willen niet geselecteerd worden. Kunt u mij alstublieft helpen? 
Bedankt

la_finale.sldprt

Hallo

U kunt de geleidingscurven niet selecteren omdat deze zich in constructielijnen bevinden

1 like

Hallo 

Nee, ik denk niet dat het hier vandaan komt, want ik had ze eerder "vol" en het werkte niet...

Een of meer afbeeldingen van het probleem zijn + 

Sprekend, we hebben niet allemaal dezelfde versie van het logboek

Je moet elke schets onafhankelijk van elkaar maken en niet in de bouwlijn 

en dat de profielen inderdaad samenvallen met de geleidingscurves

Pas ook op met de bocht te strak (klein)

@+

Hello@Jules Chollet_1

In elke schets die de geleidingscurven definieert, moet het "centrale" segment worden verwijderd, zodat er links een geleidingscurve en aan de rechterkant een geleidingscurve ontstaat. Dit maakt een totaal van 9 geleidingscurves.

De selectie van hulplijnen wordt gedaan door de SelectionManager te gebruiken om slechts één zijde van de schets te behouden.
Merk op dat het volume pas wordt gegenereerd na het selecteren van de twee tegengestelde geleidingscurven van de schets3.
Het resultaat:

Hallo allemaal, bedankt voor jullie hulp! 

Ik slaagde erin het volume te maken zoals weergegeven in het laatste antwoord, maar er deed zich een probleem voor: de lijnen waren niet op een homogene manier gemaakt. Een van de richtlijnen gaat namelijk niet door alle toppen en wijkt zonder reden af. Ik maak screenshots, het zal meer vertellen zijn.

Bedankt!

capturew.png

Voor uw laatste probleem:

Je moet precies hetzelfde aantal punten op je verschillende schetsen hebben als je niet geïrriteerd wilt raken.

Splits lijnen/lijnen indien nodig in 2

1 like

Hallo, ik kom bij je terug omdat ik nog een stuk moet maken en ik niet kan rondkomen met de volumefuncties, maar mijn rondingen zijn schoon... Als je me kunt helpen zou het leuk zijn:)

Bedankt

piece_triangle_b.sldprt

Hallo @Jules Chollet1,

Na een paar pogingen kon ik geen procedure vinden om het volume rechtstreeks op basis van de verschillende schetsen te maken, omdat SolidWorks bij elke poging een foutmelding retourneert.
Aan de andere kant was ik in staat om het verwachte resultaat te bereiken door oppervlaktefuncties te gebruiken en deze oppervlakken vervolgens te naaien met het genereren van het binnenvolume.
Het resultaat is bijgevoegd.

piece_triangle_c.sldprt

Hallo m.blt, 

Heel erg bedankt voor je hulp! 

Fijne dag 

Jules

Vegen kan heel goed werken op dit deel ALS je geen hele secties neemt maar halve secties: passeer gewoon de helft van de schets op de constructielijn en maak schetsen opnieuw voor degenen die je op de constructielijn hebt doorgegeven.

In het slechtste of slechtste geval maak je de kamer in 2x: de rechterkant en dan de linkerkant. (doorsnede vlak: vlak evenwijdig aan het bovenste vlak dat door de profielschets loopt dat evenwijdig is aan dit vlak: het enige dat loodrecht staat op de andere)