Eenvoudig probleem met de dimensionering van schetsen

Hallo

Ik ben bezig met het tekenen van heel eenvoudig plaatwerk, ik heb een schets op mijn plaatwerk ingevoegd zodat ik letters kon invoegen.

Het probleem is dat ik deze schetslijn niet op maat kan maken, ook al zie ik er geen specifieke reden voor.

Ik stuur je de Solidworks-fout.

Als iemand een tip heeft, ben ik een en al oor^^

Bij voorbaat dank.

erreur_esquisse.png

Probeer je schets volledig beperkt te hebben, dus in het zwart

@+ ;-)

1 like

Precies, afgezien van het repareren van de schets, kan ik het nergens citeren zonder dat dit bericht wordt weergegeven

Heb je geprobeerd een constructielijn te maken en de lijn van je belettering op deze lijn te beperken?? Bastien
1 like
Ik ken het verkooppunt van uw belettering en beperkt aan het einde van een bouwlijn. Zou het probleem daar niet toevallig vandaan komen? Bastien.
Ik ken het middelpunt van uw belettering en beperkt aan het einde van een bouwlijn. Zou het probleem daar niet toevallig vandaan komen? Bastien.

Ik begreep er niets van^^

Ik tekende 3 constructielijnen, die ik aan elkaar vastlegde (horizontaal, collineair)

toen heb ik de beletteringsfunctie toegevoegd

zoals gewoonlijk, terwijl hier, de enige manier die ik heb gevonden voor side is om de primaire waarde in de creatieboom te typen

Probeer alle relaties in de schets te verwijderen, maak dan je onbeperkte belettering en beperk DAN het hele ding.

1 like

Dat is wat ik net deed....

Geen resultaat, ook niet na een reconstructie verandert er niets aan....

1 like

Probleem opgelost!

Tijdelijke oplossing: Start Solidworks opnieuw op !!

Simpele bug blijkbaar.

Bedankt voor alles

Tot ziens voor nieuwe avonturen!

1 like

Waarom teken je 3 lijnen van constructie?

Probeer je letters te projecteren met een schets offset van je gezicht

@+ ;-)

Ter info, ik heb 3 lijnen getekend, omdat ik de 3 letters wilde kunnen positioneren zoals ik wilde =)