Ik heb een probleem met de kleur als ik een stuk maak en ik wijs er een kleur aan toe, deze kleur is niet de kleur die is gekozen in het voorgestelde palet (zie schermafbeelding bijgevoegd) de kleur is "bleek".
Ik heb geprobeerd de parameters te nemen van een collega die de pb niet op zijn werk heeft, maar niets helpt.
Bijgevoegd zijn 2 screenshots die laten zien dat wanneer ik de spiegelhoeveelheid verander, het de pb zou kunnen oplossen. Aan de andere kant, wat betekent deze optie?
Daarnaast staat het bij mijn collega's op 1 en is de kleur ok, op mijn werkplek daarentegen moet het op 0 staan om goed te zijn.....
@Bart, nee, ik denk het niet, gezien zijn screenshots lijkt de beheerder de juiste kleuren te hebben.
@jsourd, het was me al overkomen, ik had verschillende keren kleurproblemen en elke keer kwam het uit dit menu, de ene of de andere optie die vanzelf uit de hand liep... Ik weet dat het hier kan worden opgelost, maar ik kan je niet meer uitleg geven over de spiegelende hoeveelheid...
ok het komt van de Specular Dispersion/FLou slider die in mijn geval op 0,99 staat. Aan de andere kant, hoe stel ik het standaard in op de juiste waarde?
Wat zorgt ervoor dat een kleur er anders uitziet bij het kiezen van diezelfde kleur uit het kleurenpalet van PropertyManager?
Antwoorden:
In de verschijningsvormen van PropertyManager zijn er twee tabbladen, Basis en Geavanceerd. Als er geavanceerde instellingen zijn toegepast op een kleur die op een onderdeel is toegepast, kan deze nog steeds dezelfde kleur hebben, maar er anders uitzien in het grafische gebied.
Als bijvoorbeeld de standaard witte kleur wordt toegepast op een onderdeel, zal het een bepaald uiterlijk hebben, als de Specular Spread onder Geavanceerd wordt gewijzigd van de standaardwaarde van .67 naar .975, zal het onderdeel "witter" lijken in het grafische gebied. Bij het bewerken van dat uiterlijk op het onderdeel en het klikken op wit in het kleurenpalet onder Basis, wordt het onderdeel donkerder omdat het standaardwit opnieuw wordt toegepast waarin de Specular Spread niet is gewijzigd.
Wijzigingen in geavanceerde instellingen kunnen worden opgeslagen als een aangepaste kleur als deze opnieuw moet worden gebruikt in andere onderdelen of assemblage door te klikken op Uiterlijk opslaan.
A priori is het een bug, alleen op je plaag, dus je kunt proberen de SolidWorks-instellingen te resetten, als je ze hebt opgeslagen is het beter, anders:
U moet proberen de SolidWorks-instellingen opnieuw in te stellen om te zien of deze niet afkomstig zijn van de configuratie van het werkstation:
Sluit SolidWorks.
Ga naar regedit (Start > Run > regedit) en hernoem vervolgens de map met bijvoorbeeld _OLD (om de instellingen later te herstellen):
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Solidworks \ SolidWorks .... afhankelijk van de versie die u wilt resetten.
Wanneer u SW opnieuw opstart, heeft u de "fabrieksinstellingen"
De licentiesleutels zitten op een andere plek, dus geen risico's.
Aan de andere kant, als het het probleem oplost, is het vrij ingewikkeld om te weten welke parameter in het bijzonder het probleem veroorzaakt !
Als u een oudere kopie van de instellingen hebt bewaard, moet u deze proberen, of indien mogelijk de instellingen van de computer van een collega overnemen.
Anders moet je alle instellingen met de hand herstellen, in de hoop de bug later niet te vinden !
Of laatste oplossing, herinstalleer of repareer de SolidWorks installatie!
Dus ik heb Solid verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd (na het proberen van de reparatie) geen verbetering. Hetzelfde geldt voor de parameters die ik heb achtergelaten, de startparameters van solide, tj de mm pb zodra ik een opname maak, schakelt deze over naar de waarde van Specular Dispersion/FLou op 0.99...