Ik heb een klein probleempje, een bug denk ik, met de kleuren van de tekenlagen.
Laat het me uitleggen:
Gisteren heb ik een reeks tekeningen gemaakt door een rode laag aan te brengen op de delen die in het gebouw zijn geïnstalleerd.
een plan voor elke kamer en een plan met alle kamers...
in het algemeen heb ik niet alleen stukken die in het rood zijn gebleven en andere die zwart zijn geworden toen ik vanmorgen mijn lid van het Europees Parlement opende.
Maar bovendien, als ik ze weer in rood wil veranderen, selecteert hij ze en realiseert hij zich dat de laag al op ROOD staat... dus ik test om een andere kleur toe te passen en niets helpt, de laag gaat terug naar ROOD terwijl ze in het zwart verschijnen ...
niets helpt... Ik heb zelfs een C-reiniger gegeven voor het geval dat... :)
Qd Ik beweeg de muis over het tabblad van mijn bladen onderaan het scherm, het toont me een miniatuur van het plan en mijn stukken zijn in rood, maar qd ik ga over dit blad op een groot scherm, ze zijn zwart ... Solidworks bugs als je ons vasthoudt ...
@.pl ja, het werkte prima, gisteren heb ik opgenomen, vensters gesloten en vanmorgen toen het opnieuw werd geopend...
Maar als je naar mijn scherm kijkt, tonen de miniaturen van de vellen (het voorbeeld) mijn delen in het rood...
Hij heeft ze in zijn geheugen, het is gewoon wie er vanmorgen lui is solidworks!:) ..
en Anders @Thomas, nee het verandert niets.
Maar het verklaart ook niet waarom de lagen geblokkeerd zijn.
Een rode laag, ik wil hem bijvoorbeeld op paars scrollen, we zien een tiende van een seconde dat de laag verandert (niet de kleur, de naam van de laag) en in het kielzog komt hij terug naar ROOD ...
Het is vermoeiend om meer tijd te besteden aan het oplossen van SOLIDWORKS-bugs dan aan tekenen of ontwerpen. ^^
en omgekeerd heb ik stukken die bij de opname van gisteravond in het rood zijn gebleven en die ik ook niet naar zwart kan overschakelen omdat de laag geblokkeerd blijft ...
1. Selecteer de annotatie en selecteer vervolgens de knop voor het kleurenpalet in de werkbalk Lijnopmaak. 2. Zorg ervoor dat het selectievakje 'standaard' is aangevinkt. 3. Als het standaardselectievakje niet is aangevinkt, zal de geselecteerde kleur de laagkleur overschrijven.
Ook wordt de standaardinstelling of deze is aangevinkt of uitgeschakeld, overgebracht naar nieuwe annotaties. Als alle annotaties dezelfde kleur hebben en geen laagkleuren aannemen, komt dit omdat het standaardvakje niet is aangevinkt.
Zie ook:
Aan annotaties en regels kan een kleur worden toegewezen die de kleur overschrijft die is gedefinieerd voor de laag waarop ze zich bevinden. Deze kleur wordt toegepast met behulp van de knop "Lijnkleur" op de werkbalk "Lijnopmaak". Om een kleur uit een entiteit te verwijderen, selecteer je deze, druk je op de knop "Lijnkleur", en selecteer je "Standaard" in het venster Lijnkleur bewerken. De entiteit zou nu de kleurinstellingen van de laag moeten overnemen.
1. Selecteer de weergave en selecteer vervolgens de knop Kleurenpalet op de werkbalk voor lijnopmaak. 2. Zorg ervoor dat het vakje "standaard" is aangevinkt. 3. Als het standaardselectievakje niet is aangevinkt, zal de geselecteerde kleur de kleur van de laag overschrijven.
Als de instelling is aangevinkt of uitgeschakeld, wordt deze ook overgebracht naar de nieuwe standaardannotaties. Als alle annotaties in dezelfde kleur zijn gemaakt en niet de kleuren van de laag overnemen, komt dat omdat deze standaard is aangevinkt.
Aan annotaties en regels kan een kleur worden toegewezen, die de kleur overschrijft die is ingesteld voor de laag waarop ze zich bevinden. Deze kleur wordt toegepast met behulp van de knop "lijnkleur" op de werkbalk "Lijnopmaak". Om een kleur uit een entiteit te verwijderen, selecteer je deze, druk je op de knop "lijnkleur", en selecteer je "Standaard" in het venster voor het bewerken van lijnkleuren. De functie zou nu de kleurinstellingen van de laag moeten overnemen.
Dat helpt allemaal niet..:/ Ik ben aan het drogen.
Misschien geef ik je een hint... Misschien zal het je verlichten...
Ik heb 2 3D van deze lodge iets anders...
Dit verknoeide shot, ik kopieer het onder een andere naam.
Ik open mijn 2e 3D lodge, ik open mijn kopie van het plan door solidwroks door de referentie te veranderen en deze nieuwe lodge aan te geven ... en de .. magie, mijn stukken zijn in het rood.. oO ik leef in de 4e dimensie...
Heropende mijn eerste 3D, en mijn verknoeide tekening ... en het wonder ... Ik hou er niet van als ik het niet begrijp ... maar als het weer werkt, kan ik mijn plannen opnieuw selecteren. Ik ben op solidworks 2014 ...