Probleem met geprojecteerde curve

Hoi allemaal 

Ik kan geen schetsprofiel krijgen om een traject te volgen, zoals je kunt zien op de bijgevoegde foto...

capture.png

In de context moet het onderdeel het oppervlak van een buis volgen en dan krijg ik altijd daglicht of interferentie...

cvapture.png

Stuk in pyjama

capel.sldprt

Hallo @Thib

Het is normaal dat dingen niet gaan zoals je wilt.

1.  Het gebruik van de veegfunctie is niet het meest geschikt voor relatief complexe fittingen, aangezien uw kwarttorus schuin staat ten opzichte van de buis. Het zou beter zijn om een afgevlakte naafbasis te gebruiken met ten minste een begin- en eindprofiel en een correcte geleidingscurve.
  2. de schets6 van uw Curve2 die als uw leidraad dient, ligt niet op het juiste vlak. Dit kan op geen enkele manier worden aangesloten op uw buis. Je moet om de twee een hellend vlak maken om je twee geleidingscurven te tekenen (of slechts één om te zien)
  3.  Het is beter om je blauwe deel op de afbeelding te bewerken, omdat je daar een kwart torus met een spiraalvorm hebt gegenereerd. Onmogelijk te bereiken zonder stempelen en zelfs dan. Een ketel gaat daar een hel van een lange tijd doorbrengen en het gaat je beide armen kosten.

Mijn mening  Ik heb de indruk dat uw onderdeel meer op een cache lijkt dan op een onderdeel met een andere functie (vertel ons waar het voor is) als het een cache is

• - Begin met de plannen die de geleidingscurven zullen genereren door de schets te projecteren
  • - zet op je U-vorm grotere vleugels, bijvoorbeeld 20 mm of meer in plaats van 10,5 mm en doe een frees om de vorm te krijgen die bij de buis past.  
  • - maak uw eenvoudige U-vorm en bewerk deze om in de vorm van de buis te passen.
  • - vraag jezelf af hoe je de U-vormige kwarttorus gaat maken, tenzij het onderdeel al bestaat. Het is zeker gemakkelijker om het in drie delen gelast te maken (maar je zult het zien)

Als we ons alleen op uw tekening blijven concentreren , moeten we op zijn minst aangeven of het hoofdvlak van uw U plat of krom is, zoals te zien is in de afbeelding die ik aan u bijvoeg.

Vriendelijke groeten

2019-12-04_13_07_55-solidworks_premium_2019_sp1.0_-_capel_0___vue_piece_gauchie.sldprt.jpg
3 likes

Hallo Zozo_mp, dit onderdeel wordt gebruikt voor een koelcircuit en ik ben van plan het in drie delen te maken (2 strips aan de zijkant gelast).

Omdat ik niet weet hoe ik met plaatwerk moet omgaan, probeer ik het glad te strijken.

Het is zeker dat het ideaal voor mij zou zijn om het in plaatwerk te modelleren (vooral omdat ik degene ben die het onderdeel daarna zal maken!)

Als je een oplossing hebt, ben ik er helemaal voor!

Dank u voor uw meer dan volledige antwoord,

Vriendelijke groeten

1 like

Goede evening@Thibcapelli

Ga je dit stuk in 3 delen maken?  
dat wil zeggen, het grote oppervlak van de U en de twee vleugels van de U.

Het is niet moeilijk om te bereiken:

Als u een hellend vlak plaatst (aangezien uw deel schuin is) dat het grote vlak op het gezicht plaatst, dan maakt u, zodra dit vlak klaar is, de twee vlakken van de twee uiteinden volgens de hoek die u wilt (loodrecht of verticaal op de as van de buis)

Zo heb je zowel profielen van de twee kleine vleugels als de grote het platte vlak.

Zodra alles is afgevlakt, maakt u uw MEP en heeft u de geavanceerde vorm voor lasersnijden of traceren als u dit met een overdracht doet.

Vriendelijke groeten

1 like

Een beeld dat veel toespraken waard is, hier is het principe in een paar minuten.

Voeg gewoon de twee kleine vleugels met 2 verschillende schetsen toe  en dat is alles. Ik zeg schetsen voor de twee kleine vleugels omdat je afvlakking gemakkelijker zal zijn.

Vriendelijke groeten

2019-12-04_19_46_59-solidworks_premium_2019_sp1.0_-_courbe_projetee.sldprt.jpg
2 likes

Goedenavond

Hier is de tweede fase die de kleine vleugel genereert (die kan worden afgeplat zodra je hele ding in plaatwerk is veranderd.

Hier heb ik de kleine vleugel en de grote vleugel samengevoegd, maar het is genoeg dat de grote en de kleine vleugel elkaar niet raken om alles plat te vallen zonder PB. (De grote is al plat)

Ga gewoon op dezelfde manier te werk voor de tweede kleine vleugel.

Je zult merken dat alles begint met opnames onder de juiste hoeken en vooral met gedimensioneerde en volledig ingesnoerde schetsen.  ;-)  ;-)

Vriendelijke groeten

2019-12-04_20_02_17-solidworks_premium_2019_sp1.0_-_courbe_projetee_2eme_phase.sldprt.jpg
2 likes

Goedenavond Zozo_mp

Ik stuur je een nieuwe screenshot, het deel is niet precies zoals je het hebt getekend.

Het stuk dat ik moet maken is het gemarkeerde stuk

Vriendelijke groeten

capture.png

Let op @Thibcapelli

OOOoooopsss Ik heb de verkeerde richting, maar dat verandert niets aan het principe.

Ik geef je het onderdeel op de juiste manier en ik zal het opnieuw posten (sorry voor de misleiding)

Vriendelijke groeten

EDIT: @thibcapelli zag de misleiding voor me ;-)

2 likes

Goedenavond @tous

Heeft het beste antwoord op het sluiten van het onderwerp.....     MDR (MDR)

Tot het volgende goede antwoord jongens   ;-) ;-) ;-)

3 likes

Als we de laatste schermafbeelding zien die de context bepaalt, kunnen we zien dat we direct op een spiraalvormige foto kunnen gaan zonder een projectie te hoeven maken...
Gezien het aantal problemen met het afvlakken van wenteltrappen dat is aangepakt, werd het in minder dan 2 in brand gestoken!

2 likes