Probleem met het maken van de bibliotheekfunctie

Ik heb problemen met het maken van bibliotheekfuncties, bij het slepen van de gewenste functies van de creatie-sabs naar de map in de ontwerpbibliotheek gebeurt er niets en loopt solidworks vast. Ik heb vaak dit soort functies gehad en ik heb nog nooit een probleem gehad met deze methode, is iemand dit soort problemen tegengekomen?

Bedankt

Hallo

Wat wil je precies gaan doen?

Wil je een Lib-prestatieonderdeel maken en ze vervolgens op andere stukken oproepen?

Ja,  precies, ik heb deze methode veel gebruikt, het heeft tot nu toe altijd goed gewerkt.

Ik heb de test op 3 verschillende stations gedaan (sw2014) en het werkt niet meer.

Geef uw procedure die u in staat kan stellen het waarom en hoe te begrijpen

Is uw bibliotheek de bibliotheek die goed is geconfigureerd en herkend voor uw versie van SW

is het de SW-bibliotheek of de persoonlijke bibliotheek

Ontwerpbibliotheken worden gedeeld via het netwerk

of persoonlijk via je werkplek

Als het gemeenschappelijk is via het netwerk, kan het zijn dat de functie niet in aanmerking wordt genomen via de gemeenschappelijke bibliotheek

@+

Dit is de procedure die ik gebruik, en het werkt niet, of de bibliotheek nu lokaal of netwerk is, ik heb de 2 getest.

Gezien je antwoord waar het moeilijk is om iets te lezen

waar is je functie Ik zie maar 2 schetsen en geen extrusie of materiaalverwijderingsfunctie

Persoonlijk heb ik het nog nooit zo gedaan^^

- Een volume tekenen om een drager te hebben

- Creëer de functie

- Klik op de schets van het object in de creatieboom om het te markeren (linkerdeelvenster)

- Maak "bestand/opslaan als" selecteer het lib feat deel formaat

- Sla op in de map van uw keuze door de referenties te selecteren

- Voeg de map toe aan de ontwerpbibliotheek als je dat nog niet hebt gedaan (rechterdeelvenster)

-Ziezo, ga je

Een korte tutorial over vormgereedschappen:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/outil-de-forme

Het opnamegedeelte is hetzelfde als bij een klassieke functie

1 like

@gt22: De procedure die hij aangaf is de helppagina van SolidWorks:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Create_Library_Feature.htm

OK bedankt @ PL Ik weet dat ik het zag en herkende ;-)

Maar het probleem is waar de functie is

omdat er geen functie is en alleen schetsen

Hoe maak ik een bibliotheekfunctie?

Een bibliotheekfunctie is naar mijn bescheiden mening eigenlijk al een functie zoals hij is, maar geen simpele schets

nu OK, de schets van deze functie is naar believen configureerbaar en aanpasbaar, maar er is de ontbrekende functie

Er is dus geen functie, dus geen actieve bibliotheekregel voor een functie

@+