Weergaveprobleem stopt in de modus voor gearceerde afbeeldingen

Hallo

Onder Solidworks 2012, in de tekening, heb ik een weergaveprobleem.

Wanneer ik mijn weergave instel op "Randen in gearceerde modus", verschijnt de kleur van mijn 3D-onderdelen, maar zijn de randen niet meer zichtbaar.

Als ik het instel op "Verborgen regels verwijderd", verschijnen de randen weer, maar ik ben in zwart-wit.

Hoe houd ik randen zichtbaar in de weergavestijl 'Gearceerde randen'?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Met vriendelijke groet, Thomas.

capture.png
1 like

Hallo

Welke pc-configuratie heb je, een  gebrek aan grafisch geheugen kan de oorzaak zijn van dit soort problemen!

Bevindt u zich in de modus "hoge kwaliteit" wanneer u overschakelt naar de weergave "gearceerde modus"? Ik heb geen solidworks 2012 meer, maar het lijkt mij dat deze optie al bestond.

Fijn weekend voor jou

2 likes

Hallo

Als de modus Lichtgewicht of Complexe assemblage is ingeschakeld, kan dit ook deze weergave veroorzaken. Probeer het te forceren om in "opgelost" te zijn.

Anders kan soms een eenvoudige "Ctrl+Q" het weergaveprobleem oplossen.

Slt

4 likes

Hallo Rim-b,

Dank u voor uw antwoord.

De pc die ik gebruik is een laptop met een Intel Xeon CPU E3-1545M processor @ 2.90GHz 2.90GHz, een RAM van 16GB, en een NVIDIA quadro M2200 grafische kaart met 4GB capaciteit.

Toen ik overschakelde naar de weergave in de "schaduwmodus", heb ik het geprobeerd met een gemiddelde kwaliteit die standaard wordt aangeboden en in "hoge kwaliteit", maar het veranderde niets.

Hallo

Dank je wel Sébastien.

In de documentopties, op het tabblad "systeemoptie", in assembly, was de complexe assembly-modus actief en was het selectievakje "geen randen weergeven in gearceerde afbeeldingsmodus" aangevinkt.

Hallo

2 likes