Welke pc-configuratie heb je, een gebrek aan grafisch geheugen kan de oorzaak zijn van dit soort problemen!
Bevindt u zich in de modus "hoge kwaliteit" wanneer u overschakelt naar de weergave "gearceerde modus"? Ik heb geen solidworks 2012 meer, maar het lijkt mij dat deze optie al bestond.
Als de modus Lichtgewicht of Complexe assemblage is ingeschakeld, kan dit ook deze weergave veroorzaken. Probeer het te forceren om in "opgelost" te zijn.
Anders kan soms een eenvoudige "Ctrl+Q" het weergaveprobleem oplossen.
De pc die ik gebruik is een laptop met een Intel Xeon CPU E3-1545M processor @ 2.90GHz 2.90GHz, een RAM van 16GB, en een NVIDIA quadro M2200 grafische kaart met 4GB capaciteit.
Toen ik overschakelde naar de weergave in de "schaduwmodus", heb ik het geprobeerd met een gemiddelde kwaliteit die standaard wordt aangeboden en in "hoge kwaliteit", maar het veranderde niets.
In de documentopties, op het tabblad "systeemoptie", in assembly, was de complexe assembly-modus actief en was het selectievakje "geen randen weergeven in gearceerde afbeeldingsmodus" aangevinkt.