Hoi allemaal
Ik post na een paar uur tevergeefs onderzoek een oplossing voor mijn probleem op solidworks composer.
Ik was bezig met een trekhaak en ik moest mijn 3D-model aanpassen op solidworks. Na het opnieuw opnemen in .smg formaat, waren verschillende stukken in " wireframe " vorm.
En het is niet op de hele montage, alleen op bepaalde onderdelen...
Ik heb het geprobeerd:
- Wijzig de rendermodus rechtstreeks op de componist
- Complexe montagemodus gebruiken
- Beheer van grote ontwerpen gebruiken
- Laad automatisch lichtgewicht onderdelen
- Opnieuw opstarten van de pc/software (het kan nog steeds werken haha)
Als je ideeën hebt om mijn probleem op te lossen, bij voorbaat dank!
(Bijgevoegd is een screenshot met een vergelijking tussen solidworks en componist om het probleem te begrijpen)
Aangezien solidworks zijn, zijn alle onderdelen volumetrisch of zijn sommige ervan oppervlakte?
1 like
Alle onderdelen zijn volumetrisch, maar als ik een proces kan controleren, weet ik het niet. Ik had een oppervlakteconstructie toegevoegd, maar ik heb deze daarna verwijderd en vervolgens opnieuw geregistreerd, zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Om het te bekijken, open je het onderdeel of de onderdelen die tijdens de export in bedraad zijn veranderd.
Bovenaan de boom van elke kamer zie je het aantal oppervlakte- of volumelichamen
Dat is wat het mij leek, geen oppervlaktelichaam...
Ik slaagde erin het probleem op te lossen door mijn montage helemaal opnieuw te maken. Ik denk dat het belang van de assemblage in het oppervlak de oorzaak van het probleem is (zelfs na het verwijderen enz. van de laatste, bleef het probleem bestaan).
Ik zal er de volgende keer aan denken als ik aan het componeren wil werken haha.
Dank u voor uw tijd.
Vriendelijke groeten.
1 like