Weergaveprobleem in EPDM-visualisatie

Hoi allemaal

Vandaag kom ik naar u toe voor een EPDM-probleem: mijn bedrijf is vrij oud, sommige plannen zijn 60 - 70 jaar geleden met potlood op calqueerpapier getekend. Om te voorkomen dat deze verloren gaan, zijn ze gescand en opgeslagen als pdf's. Tot zover geen probleem, mijn collega's zijn gewend om ze virtueel te "spiegelen" dankzij de visualisatie in Windows Verkenner en ze vervolgens te openen met Adobe Acrobat Reader DC als dat het plan is dat ik zoek.

Deze bestanden staan nu in de EPDM-kluis, het probleem is dat de preview in EPDM niet werkt, ik krijg een blanco vel papier terwijl het document aanwezig zou moeten zijn (zie bijlage opzettelijk uitgesneden om het geheim van het bedrijf te bewaren). Aan de andere kant, wanneer de pdf wordt geopend in Adobe vanuit EPDM, geen zorgen, dus het probleem komt voort uit het feit dat de visualisatie een tool is waar mijn collega's veel om vragen.

Als je ideeën hebt om dit probleem op te lossen, dank ik je bij voorbaat!

Fijne dag

capture_lynkoa.png

Hallo 

Ik ken EPDM niet en heb het nog nooit gebruikt. Aan de andere kant, zou er geen optie zijn zoals op vaut pro waar  je de software kunt kiezen die voor de preview zorgt? 

Hallo, anders open je de map waar je kluis is geïnstalleerd, klik je op het tabblad "display" en moet je minimaal 3 functies hebben aangevinkt.

Er is:

-Bekijk bestanden

-Voorbeeld van het bestand

-Kaart voorbeeld.

In de hoop dat dit nuttig voor je kan zijn.

Cdt

Yves.T : Ik ken EPDM ook niet goed, maar ik heb geprobeerd te zoeken in de instellingen zonder succes.

G. Helaas zijn deze functies al gecontroleerd.

Stomme vraag, zou het niet komen van de resolutie van de scan  ?

Zouden de ontbrekende regels niet dunner zijn dan wat in het voorbeeld wordt weergegeven? 

En in het tabblad "opties" heb je wat je moet controleren???

Het kan ook zijn dat het een te dunne lijndikte is, maar daar heb ik wat twijfels over

Cdt

Ik heb ook twijfels over de dikte van de lijnen, want als ik rechtstreeks vanuit de verkenner visualiseer, heb ik dit probleem niet. En als er een probleem was met de scan, zou de PDF ook niet goed zijn, toch?

Ik heb een bijlage geplaatst met de elementen die ik heb gecontroleerd in "opties"

capture_lynkoa.png

Dus hier is een bijlage, ik heb nog twee items gecontroleerd, maar het is waar dat als door in te zoomen de lijnen verschijnen, het probleem ergens anders vandaan komt.

Cdt

capture.png

Ik heb geprobeerd in te zoomen, maar het verandert niet, ik kan nog steeds niets zien.

Helaas heb ik zelfs met de twee opties bovendien nog steeds hetzelfde probleem.

Hallo Roub25 zei:

Heeft u de interface van Adobereader op uw preview?

om de viewers aan te passen moet je naar de EPDM  administratie > groep/gebruiker  > parameter (linksonder > viewer

visionneuse_pdf.jpg
1 like

Het PDF-bestand is goed, maar als het EPDM-voorbeeld het comprimeert voor weergave, gaat er gegevensverlies verloren. Het scherm in Windows kan dus goed zijn en onder een andere software die een ander voorbeeld gebruikt, kan het scherm rot zijn. 

Probeer een document twee keer te scannen, een keer met een lage resolutie van bijvoorbeeld 200 dpi en een keer met 1200 dpi en kijk of er iets aan verandert. 

Nou, daar ga je, het is beter om er één te hebben die weet dan tien die op zoek zijn naar :) 

Dank je wel Pierre S. 

Deze oplossing had kunnen werken als Adobe op een gemeenschappelijke server was geïnstalleerd, terwijl dat niet het geval was, dus het zou alleen op mijn computer hebben gewerkt.

Gezien het aantal plannen dat erbij betrokken is en het gebrek aan betrokkenheid van mijn collega's, denk ik dat we vasthouden aan de methode die tot nu toe is gebruikt.

Dank u allen voor uw antwoorden!

1 like

Hallo

Ik denk dat het kan werken, zelfs als Acrobat Reader niet is aangesloten op een netwerk.

De regel met instellingen voor de exe is als volgt:%Program Files%\Adobe\%Reader%\Reader\AcroRd32.exe "%1%"

1 like