De schroefdraad van mijn schroef verschijnt niet (of gedeeltelijk) als ik een verticale snede maak. Het probleem doet zich alleen voor bij verticale sneden, als ik schuine, horizontale sneden maak, is er geen probleem.
Hier is een tekening die het probleem illustreert. (de schroef is erg klein in vergelijking met het tikken, het is alleen voor het voorbeeld)
Ik stop hier een pakket met ritssluiting en ga met de onderdelen, de schroef en de tekening. Pb filetage.zip (1.5 MB)
Overige informatie:
SW Premium 2022 SP5.0
De schroef is uitgesloten van de " snijomvang"
De draad ziet er goed uit in ruwe kwaliteit, maar ik heb hem in hoge kwaliteit nodig.
Ik heb de " modelobjecten " / " draadweergave " geïmporteerd op alle weergaven.
In het vak " Documenteigenschap - Villen " is het vakje " threadweergave " aangevinkt, evenals het vakje " annotaties weergeven" en " Hoge kwaliteit "
Ik kan niet echt begrijpen waar het probleem vandaan komt, of het mijn configuratie, mijn schroef of mijn tekening is die niet werkt. Of als het gewoon een sldw-bug is?
Interessant inderdaad, we hebben het op 4 pc's geprobeerd en het was altijd hetzelfde. Welke versie van solidworks gebruik je? Ik ga kijken naar de deelmodellen, de tekenmodellen, de standaard voor het aankleden van de tekeningen. Bedankt voor het proberen, ik zou feedback geven als ik iets vind.
Ik zag net, de schroef is niet uitgesloten van de snede in je screenshot. Inderdaad werkt het in dit geval ook voor ons, maar de weergave is daardoor niet goed. Normaal gesproken snijden we in tekeningen de schroeven niet door. U moet met de rechtermuisknop klikken op de snede, de eigenschap, de omvang van de snede en de delen selecteren die niet moeten worden gesneden door er rechtstreeks op te klikken.
Ik bevestig de bug in de weergave van de hoogwaardige draadweergave met SW2022_SP5 en SW2024_SP2.
Opmerking: Als u bevestigingsmiddelen automatisch wilt uitsluiten van een snede, maakt u de aangepaste eigenschap IsFastener in de schroef en stelt u de tekstwaarde in op 1 (of de waarde " Ja of Nee " op Ja)
Hallo en welkom Raphael_ESCOUT, Om meer toe te voegen, controleert u ook in de configuraties of de draadlengtes overeenkomen met de geselecteerde schroeven. Alles in beeld:
Hallo AR Sorry voor mijn late antwoord Al mijn draden zijn ingesteld op " Tot de volgende ", dus normaal gesproken is er geen probleem met de draadlengte. Ik heb geprobeerd ze in " One-Eyed " te plaatsen, het lijkt beter te werken op eenvoudige assemblages zoals degene die ik als voorbeeld heb gegeven, maar op zwaardere assemblages is het hetzelfde (wetende dat ik alle complexe assemblageparameters heb uitgeschakeld) Bedankt voor je hulp