Mijn probleem is het volgende : ik heb een vrij zware assemblage (ongeveer 1900 stuks). Deze bevat 9 configuraties waarmee ik 9 geëxplodeerd vanuit verschillende gezichtshoeken kan beheren. Ik heb ook 9 weergavestatussen (gerelateerd aan configuraties) om het uiterlijk van mijn componenten te variëren op basis van de bijbehorende configuratie. Tot dusverre goed. Waar het ingewikkeld wordt, is wanneer ik mijn tekening maak. Idealiter zou ik 9 folio's willen hebben, die elk overeenkomen met een fase van splitsing met de bijbehorende nomenclatuur. Het probleem is dat ik bij het invoegen van een exploded view mijn exploded lines niet kan vinden en dit is zeer schadelijk voor het begrip van de exploded. In feite is de enige manier om ze te laten verschijnen, mijn geëxplodeerde configuratie in mijn 3D-bestand te activeren. nou het probleem is dat zodra ik mijn 2e folio met de tweede exploded view verlies, ik de exploded lines weer verlies en als ik mijn corresponderende exploded configuratie in mijn 3D goed mijn folio 2 is ok, maar de eerste verliest zijn lijnen weer! (haren trekken)
Niet makkelijk uit te leggen dus ik hoop dat ik zo duidelijk mogelijk was.
Ik moet erop wijzen dat ik dit probleem niet tegenkom bij kleine assemblages.
Ik heb geprobeerd door de complexe montagemodus uit te schakelen, maar niets helpt.
Mijn schetsen staan niet in de verborgen modus in mijn tekening.
De SP2-versie is in bèta uitgebracht, maar het is beter om te wachten, de definitieve SP2 zou normaal gesproken over een paar dagen moeten worden uitgebracht.
Helemaal met je eens: helaas doe ik niet wat ik wil! Ik ben geen beslisser over de verandering van versie en dit is dit jaar des te meer het geval met de beleidswijziging van Solidworks (of liever Dassault!) die het mes op de keel heeft gezet van zijn klanten die geen andere keuze hebben dan te updaten, aangezien de boetes voor achterstallige upgrades dezelfde tarieven zullen bedragen dan een klassieke update > beschamend.
Het is waar dat het aan mijn kant gemakkelijker is om invloed uit te oefenen op de IT-afdeling, aangezien ik meer dan 75% van de uiteindelijke beslissingen valideer :/