Hallo, ik kom naar je toe voor een terugkerend probleem op solidworks (en een nieuw probleem sinds de 2021-versie):
1e probleem:
- Ik maak een assemblage A aan
- Ik maak weergavetoestanden van mijn assemblage B aan (weergavestatus 1 en 2)
- Ik plaats assemblage A in assemblage B, met weergavestatus 1
- Ik herhaal de handeling door mijn assemblage B erin te plaatsen en de weergavestatus 2 weer te geven
- Dus ik heb eindelijk in mijn assemblage A, mijn assemblage B met weergavestatus 1 en assemblage B met weergavestatus 2
En hier is de puinhoop...

Ik heb "vliegende" onderdelen die verborgen zijn in mijn weergavestatus B, die verschijnt in mijn Assembly A... Ik kan er niet op klikken, als ik de montage bijwerk, gebeurt er niets, mijn grafische kaartstuurprogramma's zijn in orde, ik heb alles geprobeerd, maar niets werkt... Heb je ooit het probleem gehad? Hoe heb je dat opgelost?
2e probleem:
Veel eenvoudiger, we zetten de 2021-versie aan het begin van de week op kantoor, en sindsdien, als ik mijn assemblage roteer, worden de onderdelen transparant... Hetzelfde, had je het probleem?

Ik geef aan dat deze problemen identiek zijn op de andere pc's op kantoor.
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te lezen!
Fijne dag allemaal.
Hallo
Denk je niet dat het vrij onmogelijk is dat SW een bug van dit type zou kunnen hebben.
Er zijn tienduizenden mensen die deze versie gebruiken, een flink aantal van hen op dit forum. Als er problemen van deze aard zouden zijn, zouden we dat weten.
We moeten dus in de juiste volgorde te werk gaan.
Ik zou beginnen met
Welke versie van Windows
Hardware
Stuurprogramma's voor grafische kaarten en hun Windows-compatibiliteit.
Als u zich op een geïsoleerde post bevindt
als uw collega's hetzelfde PR hebben (tenzij u alleen werkt in uw bedrijf onder SW)
Heb je alleen de 2021-versie of andere niet verwijderd.
Als je al deze vragen beantwoordt, hebben we een grotere kans om je te kunnen helpen.
Vriendelijke groeten
2 likes
Hallo
Dank u voor het antwoord.
Dit 1e probleem was al aanwezig toen we de 2020 versie van Solidworks gebruikten.
We werken aan Windows 10, de stuurprogramma's van de grafische kaart zijn up-to-date,
Ik laat op de pc de screenshots van de pc-info achter.
Hartelijk dank!
capture_info.jpgcapture_info_2.jpg
Hallo @tgalopin
Hoe zit het met de grafische kaart? want op de HP Z4 G4 zijn er verschillende keuzes, waaronder het hebben van twee grafische kaarten. Geef aan welke kaart er op je werkplek is geïnstalleerd en of deze op alle werkplekken hetzelfde is.
PK Z4 G4
Als het dateert uit 2020, is het merkwaardig dat niemand er in plaats daarvan in geïnteresseerd was.
Als je de 2021-versie hebt, betekent dit dat je tot het einde van het jaar in onderhoud bent. In dit geval moet u contact opnemen met de hotline van uw dealer, omdat zij de controle op afstand kunnen overnemen en binnen een paar minuten een diagnose kunnen stellen.
Nog een punt dat niets met het display te maken heeft , maar waar je niet over praat! Maakt u gebruik van EPDM en staan uw bestanden op een centrale server of verspreid over alle werkplekken?
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo
De grafische kaart van de pc is als volgt: Nvidia Quadro P4000. Mijn collega heeft hetzelfde probleem met een Nvidia Quadro RTX 4000 grafische kaart.
Het werkt, in dit geval neem ik rechtstreeks contact op met onze dealer.
Tot slot staan de bestanden op een centrale server en maken we geen gebruik van EPDM.
Hallo
Had je daar een antwoord op?
We hebben hetzelfde probleem, als we inzoomen op de assemblage worden de onderdelen transparant of zijn sommige onderdelen niet zichtbaar (maar we kunnen ze altijd selecteren als we er met de muis overheen gaan).
Bedankt voor je feedback.