Solidworks Dual Screen Display Probleem

Hallo 

Ik werk momenteel met een dubbel scherm. Wanneer ik Solidworks overschakel naar mijn secundaire scherm, doet zich een probleem voor als ik klik (in bijna alle mogelijke omstandigheden). De bijgevoegde afbeelding toont het probleem wanneer ik op de onderkant van het venster klik. Het scherm lijkt zichzelf te dupliceren in de software. Ik heb dit probleem niet als ik op mijn computerscherm werk. 

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Fijne dag!

Hallo

Ik zal de toekomstige antwoorden volgen omdat ik hetzelfde probleem heb op mijn station.

Heb je 2 schermen van dezelfde of verschillende formaten?

Hallo Centor, 

Mijn schermen hebben verschillende formaten. Ik heb aan de ene kant een 13" scherm (die van mijn pc) en aan de andere kant een 32" scherm. 

We hebben dus niet hetzelfde probleem

Ik vraag me af of het niet te wijten is aan het feit dat onze schermen 1 en 2 een ander formaat hebben

Ik zal het toekomstige antwoord volgen;)

Hallo

Controleer of het stuurprogramma van uw grafische kaart is gecertificeerd door SolidWorks: https://www.solidworks.com/sw/support/videocardtesting.html

Persoonlijk heb ik twee verschillende schermen en ik heb jouw probleem niet. Het gebeurt elke keer dat u van SW-scherm verandert?

3 likes

Hallo

Ik denk niet dat het de schermgrootte is die ertoe doet. Ik heb 3 schermen, niet één van dezelfde grootte en ik heb geen probleem.

@remrem klopt, je moet beginnen met het controleren van de stuurprogramma's van de grafische  kaart via SolidWorks RX

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Inderdaad, mijn grafische kaart lijkt niet te worden beheerd door Solidworks, ondanks een relatief recent pc-model. Wat kan ik aan dit probleem doen? 

Testen met Solidworks RX.

of de link van @remrem

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Hallo

Wat is het model van uw grafische kaart?

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem wanneer ik verbinding maak op schermen van verschillende formaten.

De oplossing die ik heb gevonden, is om de lettergrootte van het scherm waarop het probleem zich voordoet te wijzigen in de weergave-instellingen. 

Ik weet niet echt waarom, maar thuis werkt het

5 likes

afhankelijk van de grafische kaart

Er is onder andere de mogelijkheid om de schermweergave te beheren

NVIDIA-configuratiescherm

Pas de grootte  en positie van het bureau aan

Het is noodzakelijk om ook de instellingen voor de schermresolutie te beheren

en weet dat je grafische kaart heeft hoeveel schermaansluitingen deze heeft, de schermen moeten dezelfde resolutie hebben

getest op een mobiele CG K 3000 M 17 inch geplaatst op een docking station
+23 inch en 24 inch scherm

en alles gaat goed

@+;-)

1 like

Hallo 

Dankzij Ludo.mai gebruik ik solidworks op een raampartitie van een macbook pro 2018 en toen ik mijn tweede 27-inch scherm aansloot om op solidworks te werken, was er dit probleem dat je beschrijft.

De oplossing is om naar de vensterinstellingen te gaan, naar de systeemcategorie te gaan en vervolgens naar weergave te gaan, jezelf in scherm nr. 2 te plaatsen en vervolgens de grootte van de tekst ect te wijzigen totdat er op het tweede scherm geen probleem meer is. Voor mij moest ik tot 200% gaan om het te laten werken 

Fijne dag.

capture.png