Probleem met textuur en kleurweergave

Hallo
Ik heb een weergaveprobleem, SolidWorks (2023) geeft alles weer in het wit (zonder kleur), soms zonder randen, soms worden ze heel licht weergegeven.
Dit probleem manifesteert zich wanneer:
Ik open een eerdere versie (Onderdeel / Assemblage)
Ik open een Deel-/Subassemblage van een Assemblage (beide openen samen).
Ik open een Zaal van een Tekening (beide samen openen).
Ik heb een redelijk goede configuratie:
AMD Ryzen 5 3600XT
RTX 2070 Super
16 GB werkgeheugen

Bedankt

Hallo @Farouk

Ik sta mezelf toe om een ietwat dom idee naar voren te brengen.

Mogelijk moet u een back-up maken van uw bestanden van de vorige versies naar de 2023-versie voordat u ze gebruikt.

Er is volledige achterwaartse compatibiliteit, dus het moet werken.
Aan de andere kant geen backward compatibility, wat betekent dat als je de 2022-versie nog hebt, je geen 2023-bestand kunt lezen. (maar dat weet je toch).

Als je de 2023-versie hebt, betekent dit dat je in onderhoud bent en dus als het probleem aanhoudt, is het aan de hotline om de PB op te lossen.

Voor de configuratie zullen mijn collega's je een veel beter oordeel geven dan ik :grinning:

Vriendelijke groeten

1 like

Hoi @Zozo_mp
Dank u voor uw antwoord
Ik denk niet dat het zal werken, want als ik onderdelen / assemblages open die op SolidWorks 2022 zijn gemaakt, heb ik altijd hetzelfde probleem.
Ik vergat te vermelden dat wanneer ik Solid sluit en het onderdeel/assemblage of een ander onderdeel open, het eerste perfect verschijnt en het tweede bugt.
Zelfs als ik de achtergrond van SolidWorks verander in grijs of iets anders, heb ik hetzelfde probleem

Start Solidworks Rx en controleer de compatibiliteit van het stuurprogramma van uw grafische kaart met uw versie van solidworks op het tabblad Diagnostische gegevens.
Corrigeer indien nodig de piloot.

2 likes

Hallo;

Het ruikt naar een niet-ondersteunde grafische kaart.
Bekijk het hier:https://www.solidworks.com/support/hardware-certification/
(Ik kon ze niet vinden...)
Kijk of er willekeurig een patch is.
maar Solidworks 2023 met 16 GB ... Het is geen goed begin.

Persoonlijke noot: installeer nooit versies ouder dan XXXX sp4... En controleer de compatibiliteit van uw apparatuur voordat u een grote versiewijziging doorvoert.

Opmerking voor Solidworks: Certificeer meer grafische kaarten en voor een periode van meer dan 6 maanden om ontevredenheid van de gebruiker te voorkomen...

Vriendelijke groeten.

5 likes

Van mijn kant denk ik dat sw #&*#& heeft, de laatste tijd op sw 22, heb ik ze veel grafische bugs:verward:, voor kleuren verdwijnt het de hele tijd, vooral na het doen van een simulatiestudie, ik definieer een kleur in de assemblagecontext en ik vind het in het onderdeeldocument: sweat_smile:, het goede nieuws is dat ik met dezelfde materialen meerdere keren verschillende verschijningen had ... Ik heb echt spijt van de 2018 :pensive:
Anders is er een optie in de prestaties (verbeterde grafische prestaties) probeer het uit te schakelen, het kan helpen,

+1 voor het uitschakelen van de grafische prestaties van Solidworks...
Maar het is nog steeds zonde om ze uit te moeten schakelen om een correcte weergave te hebben...
Bravo Solidworks. :upside_down_face: We lopen op onze hoofden...

Hallo weer

Ik heb een oude versie van het stuurprogramma van de grafische kaart geïnstalleerd. Ik denk dat het probleem niet dat van SolidWorks is, zelfs als mijn kaart niet wordt ondersteund, maar het is een probleem van NVIDIA, de stuurprogramma's zijn een probleem voor verschillende gebruikers van verschillende software (dit probleem was dat van AMD GPU's, en de laatste heeft het duidelijk verbeterd en nu gaat NVIDIA achteruit)
Dank u voor uw hulp.
Ik wist niet dat je de optie "verbeterde grafische prestaties" moest uitschakelen