Probleem met schroefweergave

Hallo

Ik heb een klein probleem, we zijn met z'n tweeën in ons ontwerpbureau, bij het openen van de montage hebben sommige tekenaars problemen met de weergave van schroeven. In de boom heeft het onderdeel het kleine oranje paneel met de "!" om aan te geven dat het een probleem heeft en onmogelijk toegang heeft tot het onderdeel van de assemblage, in de SW-eigenschap vertelt ons de locatie van de bronmap ....

H-kopschroef, allereerst moet u weten dat we verschillende bestanden hebben die naar deze verwijzen, dus we denken dat dit de belangrijkste oorzaak is. Aan de andere kant heb ik dit probleem op mijn pc nooit, het lukt me altijd om deze schroef te openen en ik heb geen weergaveproblemen zoals twee andere cartoonisten. 

Een van de cartoonisten had het probleem op de SW2014 versie maar sinds een paar maanden heeft hij het probleem niet meer, we zijn op woensdag overgestapt op SW 2015SP5 en sindsdien hebben 2 andere cartoonisten het probleem. Als je ideeën hebt, aarzel dan niet, als er een optie is om aan of uit te vinken om dit soort problemen te voorkomen.

Groetjes

Hallo

Zitten de schroeven in een enkele map of in een enkele boom ?

In de SolidWorks-opties kunt u een zoekmap kiezen wanneer deze de mappen niet kan vinden.

Het kan ook gebeuren als er meerdere exemplaren van dezelfde schroef zijn, SolidWorks gebruikt degene die het eerst is geopend, en deze kan ouder zijn en niet alle configuraties hebben !

Mijn collega opent bijvoorbeeld een  assemblage 4 schroeven aan de bovenkant van de assemblage en 2 schroeven aan de onderkant, H-kopschroeven, die in dezelfde map zitten, de bovenstaande verschijnt niet en de onderstaande zijn correct. 

Als het de onderdelen vindt maar de configuratie niet vindt omdat het bestand zich in een map van een latere versie bevindt, waarschuwt SW ons door te zeggen dat het de genoemde configuratie niet vindt. In ons geval geeft SW ons geen bericht, het zet gewoon de schroef in de fout...

Als ik het over mappen heb, zijn het de Windows-mappen: C:/..../.../1 of C:/..../.../2

Hallo in feite gereedschapskist en een database die specifiek is voor de pc, dus het kan zijn dat de persoon die de assemblage heeft gemaakt, de schroef heeft gewijzigd. Om dit probleem op te lossen, hebben we onze eigen basis van schroeven, ring en moer en enz. gemaakt, sindsdien is het eenvoudiger en hoe meer we ze onze

Hallo, in feite gereedschapskist en een database die specifiek is voor de pc, dus het kan zijn dat de persoon die de assemblage heeft gemaakt, de schroef heeft gewijzigd. Om dit probleem op te lossen, hebben we onze eigen basis van schroeven, ring en moer en enz. op onze server gemaakt en sindsdien is het eenvoudiger en meer hebben we ze onze gepersonaliseerde eigenschappen gegeven met lege artikelen enz. Veel duidelijker in de nomenclatuur...

1 like

Het moet een probleem zijn van de schroef boekenkast

Is het een onafhankelijke bibliotheek voor solidworks?

Zoals @PL zegt, neemt het bibliotheekbestand niet dezelfde refs

Controleer dus de link naar uw bibliotheekmap

deze bibliotheek moet buiten SW worden opgeslagen

@+

Onze schroevenbibliotheek is gemeenschappelijk voor alle ontwerpers,

Kortom, we hebben een assemblage van schroeven + bout + ring, in deze montage ziet een tekenaar de schroef niet, anderen is het de moer .... Ik heb zicht op de hele montage.

We gebruiken de solidworks-bibliotheek niet, we zijn meer in de rommelmodus in de mappen T/Accessoire/schroeven

T/X/Toebehoren/Hardware

Mijn SW maakt het verschil en zelfs als ik twee assemblages open, één met elke referentie, wordt alles weergegeven op een ander werkstation, het wordt niet weergegeven wanneer de tweede assemblage wordt geopend.

Het basisprobleem is dat SW het bestand niet kan vinden dat het station volgt waar de assemblage zich bevindt.

Wordt deze bibliotheek gedeeld via een netwerk of heeft elk werkstation een kopie?

3 likes

De bibliotheek is genetwerkt, het probleem is dat er op verschillende plaatsen op het netwerk schroeven met dezelfde naam zijn.

Ik loste het probleem op door mijn systeemoptie-instellingen op het netwerk op te slaan en mijn collega's die het probleem hadden het te herstellen. Ze hebben geen problemen meer, maar ineens weet ik niet meer hoe ik het probleem op een eenvoudige manier kan verhelpen.

Bedankt voor je antwoord, als je DE oplossing hebt, aarzel dan niet om deze te posten en het spijt me dat het zo lang heeft geduurd om te antwoorden.

Vriendelijke groeten 

Hallo

Voor mij is de gemakkelijkste manier om duplicaten op te ruimen en te verwijderen. Daarna, als je de ASM opent, moet je op zoek naar de onderdelen, maar daarna wordt het gedaan en op die manier heb je geen problemen meer...

3 likes

Hallo, ik ben het met @Manu67 eens dat het een bron van problemen is om meerdere schroeven te hebben, want als je op een dag informatie over één schroef toevoegt, zal deze niet op alle schroeven verschijnen! 

Vriendelijke groeten

2 likes

Zoals ik in mijn eerste antwoord al zei, denk ik dat je door je instellingen te kopiëren, je zoekpaden hebt gekopieerd.

Voor meer informatie, zie hier:

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_Options_External_Folders.htm

In het bijzonder de "onderzoekspaden" en "ontwerpbibliotheek".

1 like