Probleem met weergave

Hallo

Ik heb een probleem met SW 2012, wanneer ik mijn assemblage draai, verschijnt er een klein venster op, een venster waarin ik mijn assemblage de rotatie zie doen die ik aan het doen was. In het hoofdvenster is de montage echter geblokkeerd.

Bijgevoegd is een screenshot met het kleine feestje in kwestie.

Cdt

Fred

assemblage_bloque_en_rotation.pdf

Hallo

Voor mij is het een bug in de grafische kaart:

1. Herlancering SW
  2. De pc opnieuw opstarten
  3. Controleer of het grafische stuurprogramma het stuurprogramma is dat is gecertificeerd door SW: http://www.solidworks.fr/sw/support/videocardtesting.html

Tot ziens.

3 likes

Oh ja, dat doet hij ook vaak bij mij. Ik moet een beetje gebrek aan middelen hebben.

Over het algemeen druk ik op zijn best op het zoomvergrootglas en  alles regenereert ... of inzoomen, uitzoomen:)

Ondanks goede computers heb ik dit probleem soms. Ik had het opgelost met de update van de drivers (ik heb echter niet gecontroleerd of ze SW-gecertificeerd waren).

Daarna heb je de grafische kaart nodig die prima is:)

1 like

Hallo

Inderdaad, naar mijn mening is het een weergaveprobleem.

We kunnen proberen ervoor te zorgen dat hij minder vaak komt:

1) Door naar opties te gaan => prestaties en het detailniveau aan te passen, maar waardoor de reconstructie langzamer verloopt

Er is in deze optie ook een knop "ga naar beeldkwaliteit" => stel de hoogste beeldresolutie in (persoonlijk zet ik deze aan het begin van de rode inkeping en vink "optimaliseer de lengte van de randen" aan). Deze optie heeft meer impact dan het detailniveau.

Maar dit vertraagt de wederopbouw natuurlijk een beetje

2) door het stuurprogramma van de grafische kaart bij te werken.

Hiervoor heeft Dassault online updates beschikbaar gesteld die goed zijn volgens uw grafische kaart en solidworks op het onderstaande adres:

https://www.solidworks.com/sw/support/videocardtesting.html

Maar je moet wel een account aanmaken.

Probeer de beeldkwaliteit te upgraden en kijk of het het nog een keer doet, het zal al een eerste poging zijn.

Fijne dag.

@Mickael.alves: Ik denk dat Solidworks geen grafische kaarten meer bijwerkt voor Solidworks 2012 :s (voor 2011 is het zeker niet)

Overgang naar SW2016

1 like