Hoi allemaal
Ik roep de Lynkoa-gemeenschap op om te proberen mij te helpen een zeer beperkend probleem op te lossen.
Om te beginnen ga ik je kennis laten maken met de software:
Solidworks 2017 met Solidworks Inspection Add-in
Adobe Illustrator 2017
Dus daar heb je het, ik ontvang 2D-dimensionale plannen in PDF-formaat van mijn klanten. Ik wil graag de solidworks Inspection-functie gebruiken waarmee ik automatisch mijn afmetingen kan bubbelen om zowel mijn gebubbelde maatplan in PDF-formaat als mijn Excel-bestand met de correspondentie van mijn afmetingen klaar te hebben om te worden gebruikt in metrologie. Om dit te doen, sleepte ik in eerste instantie mijn PDF naar solidworks, maar de verrassing is dat solidworks het niet kan openen als ik geen Adobe Illustrator CS3 of hoger heb. Geen probleem, ik download de proefversie (voordat ik investeer) van adobe illustrator CS6 (wat dus een latere versie is), ik open solidworks opnieuw en probeer het opnieuw met mijn PDF-plan.
Zelfde foutmelding. Dus ik open mijn PDF-plan via adobe illustrator, ik exporteer het in DWG en ook in DXF om er zeker van te zijn. Ik open mijn bestanden op solidworks, ik converteer het naar een solidworks-entiteit en daar, onberispelijk, wordt het bestand geopend.
Ik start mijn inspectieplan, ik valideer alle verplichte velden, ik start de inspectie en er gebeurt niets. Sterker nog, wanneer ik mijn PDF converteer naar DXF of DWG, corrigeert het de vectorentiteiten van het document naar punten of streken, en solidworks kent niet langer het verschil tussen wat tekst of een dimensie is (denk ik).
Is er sprake van bepaalde manipulatie?
Doe ik het verkeerd?
Zijn er parameters die moeten worden gecontroleerd in de solidworks-configuratie?
In de hoop dat ik duidelijk was;)