Ik heb een klein probleem met mijn familie van kamers. Toen ik mijn deelfamilie aanmaakte, merkte ik niet dat het einde van mijn deelnaamgeving was verhoogd. Dit is terug te zien in de eigenschappen in de configuratienaam. In zekere zin is dat wat ik wil. Nadat ik mijn fout heb opgemerkt, corrigeer ik het Excel-bestand Maar de naam van de configuratie verandert niet.
Hallo; U moet de eerste kolom van uw familie van onderdelen in Excel wijzigen (degene die geen kopteksten heeft...) u moet er ook voor zorgen dat u het vakje voor updates tussen Excel en 3D hebt aangevinkt (klik met de rechtermuisknop op het pictogram van de onderdeelfamilie in SOLIDWORKS).
Ja, daarom moet je een kolom hebben zonder echte link naar de familie van onderdelen die het probleem veroorzaakt. Plaats je stuk met de familie (een schroef mag niet te veel privacy hebben) Meestal verschijnt er na het indrukken van ok kort een bericht met de naam van de kolom die de fout maakt. (voor mij rechtsboven in het kamerraam of AS.
Hallo; Ik ben het met @sbadenis eens ... Er is altijd nog een andere (back-up)oplossing: verwijder de familie van onderdelen (maak een back-up als je vergelijkingen in Excel hebt...). Wijzig uw configuraties handmatig rechtstreeks in Solidworks en bouw vervolgens de onderdeelfamilie opnieuw op. … er komt ineens een vraag bij me op: gebruik je "Configuration-publisher"? Dit kan een factor zijn die de update blokkeert.
Om @Maclane te voltooien de kolommen die veilig zijn (meestal van het type A1@Esquisse1 plaatst u ze als 1e in het Excel-bestand en als u een kolom met formule in de laatste kolom heeft, omdat kolommen die niet worden gebruikt voor dimensies, de neiging hebben om wijzigingen in de artikelfamilie te blokkeren.
Hallo; Ik heb zojuist je bestand geopend: Enkele kleine puntjes.
U moet uw vergelijkingen rechtstreeks vanuit uw Excel-spreadsheet beheren in plaats van met Solidworks.
2) Je hebt voor ons verborgen gehouden dat je afgeleide configuraties gebruikt... In dit geval raad ik je aan om de '@PARENT'-parameters naar Excel te exporteren (vooral als je ze moet hernoemen. => Vergeet niet om de @Parent instelling te wijzigen als u uw configuraties hernoemt...
Zoals @sbadenis voorgesteld , vermijdt u kolommen zonder kopteksten (Rood Kader en Groen Kader en verder) in het midden van uw controleerbare waarden. (Laat ten minste één kolom volledig leeg tussen uw configuratieparameters (dimensies en eigenschappen) en uw puur Excel-kolommen (samenvoegingen/vergelijkingen...).
=> Gezien de hoeveelheid onnauwkeurigheden, raad ik je aan om een kleine back-up te maken van je Excel-bestand, je tabel in Solidworks te verwijderen om vanuit een gezondere basis te beginnen...
3b) Optioneel: Gebruik Excel-functies zoals " Concat " of " Samenvoegen " in plaats van de opeenstapeling van " A "&" B "&" C "&" " ...
Persoonlijke noot: Ook al is het mogelijk om Solidworks te vragen om de volgorde te volgen die in Excel is vastgesteld, in plaats van een alfanumerieke organisatie... Ik raad je aan om de Excel-formule te gebruiken: TEKST(" B1 ";" 000 ") => als de waarde in cel B1 en " 2 ", Excel deze omzet in " 002 " (afhankelijk van de hoeveelheid NUL in de formule. (Let op, dit werkt niet met decimale cijfers (met komma's of punten).
Erratum: Ik merkte net dat je de @Parent parameter al in je familie van onderdelen had... Ik heb het gemist omdat deze waarde voor mij altijd direct op de tweede positie (2e kolom) staat.