Uiterlijk probleem gelaste constructies

Hallo

Ik heb een probleem met het uiterlijk van mijn gelaste constructies. Ik kan het uiterlijk van mijn stuk bewerken, maar elke keer als ik het verlaat en erop terugkom, nemen sommige van mijn tubes een lichtgrijze kleur aan. Ik werk met NF A45 buizen en ik heb het vakje "transfermateriaal van profiel: legering 1060" gedeselecteerd.

Ik ben op SW2016

construction_soudee.png

Hallo

Hoe pas je je optredens toe?

Kunt u een foto van de bouwboom met zichtbare verschijningen delen om uw probleem beter te begrijpen?

Cdlt

2 likes

Hallo 

Dank u voor uw antwoord. Uiterlijkheden worden automatisch aangebracht als ik het materiaal kies, in dit geval galvana. 

Zoals je in de schermafbeelding kunt zien, is er een uiterlijk van toepassing op Body en zelfs als ik het verwijder, komt het terug zodra ik een functie in de boom aanraak. 

construction_soudee_apparences.png

Hallo 

U kunt werken met de lijst die is geselecteerd in de bijgevoegde schermafbeelding, 

capture.png
2 likes

Hallo 

Ik kan het materiaal van de buizen inderdaad 1 voor 1 aanpassen met de onderdelenlijst maar het is nogal vervelend. Is er geen snellere manier om mijn materiaal op alle tubes aan te brengen?

arbre_de_construction.png

Hallo

Ja, er is een snellere methode.

Zie bijgevoegde screenshot:

1) Klik op ">" net na de tabbladen (deel; configuratie; ect..)

2) er verschijnt een kolom,  in de kolom "kleuren" verschijnt de kleur voor elke functie)

3) Verwijder alle kleurverschijningen

4) Plaats (ze) terug of het juiste materiaal/de juiste materialen, het is goed op dit niveau, als uw gelaste monteur een ander materiaal heeft , zie 5)

5) Ga naar de nomenclatuur van gelaste elementen en plaats het juiste gewenste materiaal op het gewenste lichaam. (Natuurlijk herlaad en update u de nomenclatuur van uw gelaste lichaam)

Dat is het.

Succes.

Vriendelijke groeten.

@+.

AR

2021-01-07_114211.jpg
2 likes

Hallo hugo;

Als je maar één materiaal gebruikt, raad ik af om het toe te passen op je lijst met gelaste elementen.

Verwijdert alle materialen die in deze lijst zijn toegewezen (lijst met gelaste elementen).

Verwijdert ook het algemene materiaal uit de Creation Tree.

Door met de rechtermuisknop op de naam van je kamer te klikken (helemaal bovenaan je gebouwenboom) kun je "Alle verschijningen verwijderen". 

Vergeet ook niet om de weergavestatussen en de "mechanisch gelaste" configuratie te verwijderen.

Op dit punt zou u in staat moeten zijn om uw "Galva" -materiaal opnieuw aan te brengen. (Algemeen materiaal)

Als het probleem zich blijft voordoen, controleer dan of er geen dubbele profielen zijn gegenereerd door uw versteksneden of door uw symmetrie.

Om dit te doen, verplaats je de blauwe balk omhoog (bouwboom) functies per functie...

Vriendelijke groeten.

5 likes

Hallo

Van mijn kant zorg ik voor de juiste kleur in de materialen.

Zoals gezegd door Maclane, als je een enkel materiaal hebt, informeer dan algemeen materiaal.

Aan de andere kant, als er meerdere verschillende materialen zijn, kunt u materialen uit  de soldeerlijst toepassen.

Om dit te doen, ontwikkel ik de hele bouwboom en selecteer ik de volumes met de rechtermuisknop en pas ik het materiaal toe

CDLT

4 likes

Als u een hele boom wilt uitvouwen, selecteert u de wortel van de boom en drukt u op de *-toets op het numerieke toetsenbord

3 likes

Bedankt allemaal, ik heb mijn probleem kunnen oplossen met al jullie antwoorden. 

Hallo 

Ik heb een probleem met het maken van een profiel en het gebruik ervan voor lassen. Nou, ik maak mijn schets in een nieuwe kamer en ik doe de configuratie in 3 versies daarna, wanneer ik de laatste selecteer en ik sla deze op in een map op mijn bureaublad;  onder LFP-bestand (library feat part). Als ik daarna terugga naar mijn skelet om de gelaste constructie toe te passen door opties / Bestandslocatie / Gelaste constructieprofielen te doorlopen en ik wil het bestand toevoegen, merk ik dat mijn map leeg is. en ik begrijp niet waarom??