Ik wil een antwoord hebben op een probleem dat ik niet echt begrijp.
Als ik een simulatie doe, lijkt het oppervlak van de applicatie het resultaat te veranderen. Mijn vraag is simpel, als ik het voorbeeld neem van een balk die op een as rust, als ik de 5000N op de hele balk zet, is het resultaat van de spanning groter dan wanneer ik de kracht op het uiteinde uitoefen. Op foto 1 zien we de assemblage met in het rode kader het gebied waarin ik geïnteresseerd ben
Op foto 2 alleen het geïsoleerde deel waarvan ik de beperkingen wil controleren
Op foto 3, wanneer ik de kracht op de hele UPN toepas
Op foto 4, wanneer ik deze kracht toepas aan het einde van de UPN
Ik heb de indruk dat Solidworks de UPN (en de gaffel die eraan gelast is) niet beschouwt als een geheel dat alleen in de gevraagde richtingen beweegt
Tenzij ik me vergis, zie ik maar één foto in je bericht
We moeten de verschillende vectoren zien die u gebruikt om u te helpen.
In uw voorbeeld moet alleen rekening worden gehouden met de bovenste balken (degene die uw top ondersteunt).
De kracht op de as van het rode gebied verandert voortdurend naarmate de hoogte toeneemt. De maximale inspanning is natuurlijk wanneer alles plat ligt. SW zorgt voor alles, het moet komen van de manier waarop je het neemt.
Inderdaad, sorry dat ik niet heb gezien dat er maar één is gepubliceerd... Daarom worden mijn tests vooral gedaan als de montage in het onderste deel zit.
Allereerst heeft het geen zin om moeite te doen voor de UPN als u de as en het hulpstuk wilt testen
Uw inspanningen moeten in de as van de UPN zijn (evenwijdig aan het gezicht van het einde van de UPN omdat de krachten strikt axiaal zijn. Voorzichtig! Maar je zag het :-) De totale krachten worden gedeeld door twee bij vier in vergelijking met de belasting op het plateau.
Er is een Excel-sheet die alle inspanningen berekent. Dit is erg handig om de ware krachten op elke as te kennen voordat u de simulatie uitvoert
Het is waar dat het instellen van de UPN niet echt zinvol is, behalve om een gevoel van kracht te hebben. Wat betreft de belastingen, de tafel is bedoeld om 2TB op te tillen, vandaar de 5000N op elk van de UPN's van de twee scharen.
De vraag ging niet echt over het "concrete" geval, maar over het feit dat dezelfde kracht die op twee plaatsen van de UPN wordt uitgeoefend, niet dezelfde kracht op de as geeft. (Het wordt 42CD4T, ik maak me geen zorgen over de as) Het was vooral voor de twee dekvloeren.
Ik zou graag willen weten hoe solidworks berekent, het lijkt er geen rekening mee te houden dat de gelaste assemblage (de UPN en de gaffel) alleen kan bewegen door de aangegeven krachten. Als hij ooit heeft overwogen dat de UPN aan de andere kant is bevestigd, zou de kracht groter moeten zijn als ik deze alleen op de punt ervan toepas. Terwijl het hier juist het tegenovergestelde is. Het spijt me, ik denk niet dat ik mijn onbegrip over het resultaat van Solidworks kan uiten.
maar probeer je kracht parallel te zetten aan het einde van de UPN, het zal toch eerlijker zijn
Als je de ZW-rand aanbrengt, bedenk dan dat alle kracht precies in dit gebied is geconcentreerd, het past het toe op een kleiner oppervlak om het op een andere manier te zeggen.
Hoe dan ook, in het echte leven zijn de inspanningen volgens de as van de UPN
Als je de volledige simu doet met de lading alleen op de lade, zul je zien hoe je UPN's vlammen.