Ik moet 3D-bestanden in .dwg formaat naar mijn klant sturen. Hiervoor gebruik ik de Draftsight-methode (converteren naar ACIS en vervolgens naar .dwg met behulp van Draftsight). Meestal werkt mijn operatie heel goed. Helaas wilde ik proberen sneller te gaan door verschillende subassemblages samen te groeperen. Op dit punt verschijnt er een foutmelding die me informeert over een fout bij het openen van mijn bestand, ik valideer en ik merk dat de assemblages zich hebben gegroepeerd, maar ze vinden hun pad niet meer, ze worden grijs in mijn boom. Ik heb geprobeerd mijn subassembly te ontleden, onmogelijk omdat het mijn bestanden niet meer kan vinden...
Bij het sluiten en heropenen van mijn assembly verschijnt de foutmelding "Kan het bestand niet laden, neem contact op met de technische ondersteuning voor meer informatie" net zo vaak als er ongeladen / verwijderde componenten in mijn assembly zijn...
Ik probeerde het op te laden, onmogelijk...
Ook vertelt SW me in mijn stamboom dat dit kopieën zijn van de originele documenten, terwijl ik er geen kopieën van wil maken, ik wil ze gewoon groeperen.
(Ik werk met SW2014 Standard in de modus Complexe assemblage.)
Heeft iemand een oplossing om snel de ontbrekende onderdelen van mijn assemblage te vinden met hun beperkingen??
Bij voorbaat dank.
Bijgevoegd: een screenshot van de foutmelding + van mijn stamboom
Oh ja, en als ik op de computer zoek naar een van de subassemblages die afluistert en die ik heb gemaakt, haal ik uit paden die volledig off-topic zijn. (Ik sla al mijn bestanden op onder Z:\Deal\Year 2014\.....\.....\ en daar vind ik de assembly onder C:\ Gebruiker \ Mijnnaam \ AppData \ Lokaal... Ik begrijp er niets meer van...)
Ik vrees het ergste voor uw vergaderingen... Zonder je bang te willen maken, zie ik dat je met virtuele assemblages werkt, en dat... Het kan zeer grote problemen veroorzaken bij bepaalde manipulaties...
Op dit moment weet ik niet meer welke, maar ik heb een vage herinnering aan virtuele assemblages die niet meer te herstellen zijn na verhalen over opnames.
Als u kunt teruggaan naar een eerdere versie, doe dit dan meteen.
Ik vind dit systeem van virtuele componenten extreem gevaarlijk. Natuurlijk vereenvoudigt het manipulaties, maar de andere kant van de medaille is echt ongezond.
Ik weet dat virtuele assemblages veel bugs veroorzaken, maar het probleem is dat ik mijn basisassemblage nooit wilde omzetten in een virtuele assemblage... Deze assemblages die zijn verdwenen, zijn gisteren op mijn computer opgeslagen en vandaag zijn ze verdwenen...
De bestanden die je vindt in C:\User\MyName \AppData\Local... zijn zeker de bestanden van de automatische back-up. Zie vastleggen om het pad te controleren.
Ik denk niet dat het virtuele assemblages zijn. Anders is er geen bestaand bestand.
Persoonlijk zie ik maar twee oplossingen:
Controleer in de map voor automatische bewaking of er een back-up van de bestanden beschikbaar is.
Ik hoop dat u back-ups maakt van uw tekenbestanden en dat u in dit geval uw bestanden kunt vinden.
Nou ja, maar het probleem is dat ik deze virtuele componenten nooit wilde, gisteren werden deze assemblages op mijn computer opgeslagen, vandaag niets... Ik zag echter geen berichten die me vertelden dat mijn vergaderingen verpletterd zouden worden...
@pascal slaagde ik erin om slechts één van mijn melanges op zijn oorspronkelijke plaats te vinden en opnieuw te integreren, de andere zijn echt verdwenen... Ik heb nog steeds alle onderdelen waaruit ze bestaan, maar de montage zelf is volledig verdwenen...
Voor mijn manier van werken werk ik alleen in een netwerk, niets lokaal, ik heb geen ruimte om lokaal op te slaan. Iedereen heeft toegang tot de bestanden, maar ik ben de enige die Solidworks op mijn pc heeft staan. Ik controleerde bij collega's, niemand raakte mijn bestanden aan.
@rmorel, De bestanden zien er inderdaad uit alsof het automatische back-ups zijn, maar ik kan ze ook niet openen, dezelfde foutmelding verschijnt wanneer ik ze probeer te herstellen...
@gt22, het systeemherstel is erg ingewikkeld, ik heb het aan mijn netwerkmanager gevraagd en hij vertelt me dat als het me morgen niet lukt om vooruit te komen, hij het kan proberen, maar zo niet, dan heeft hij vandaag geen tijd, hij roept me op om te proberen een andere oplossing te vinden... Ik heb het gevoel dat ik het idee van de koffie ga volgen om niet meer een beetje te kalmeren ;) (het is een week werk dat nu in rook opgaat...)
Ik laat het je weten als het me lukt om iets uit de krochten van mijn pc te krijgen.
Voel je vrij om me andere aanwijzingen te geven ;)
@Pascal, het bestand op Z: is een . ZAT, niet SW (waar ik niet op dezelfde plek kijk als jij, de honger is daar, ik heb niet al mijn actieve geest meer...)
Tot mijn grote ongeluk... Ik bevestig... Ik weet niet veel over de problemen met betrekking tot virtuele assemblages, maar na controle zijn al mijn assemblages inderdaad virtueel... Ik weet niet waarom... In principe zijn ze dat niet. Ik wist niet dat het vormen van een subassemblage een assemblage veranderde in een virtuele assemblage... Ik begrijp niet echt wat er aan de hand is, want ik heb mijn assemblages er nog naast opgeslagen, maar in mijn hoofdassemblage worden ze aangegeven als virtueel... Ik heb alle assemblages opnieuw geregistreerd in "niet-virtueel" om een nieuwe bug te voorkomen.
@pascal, de tweede schermafbeelding toont een van mijn assemblages onder het pad Z:\ maar het is een uitbreiding. SAT die ik gebruik om mijn bestanden over te zetten naar de klant. (het is tijdens het maken van deze uitbreiding dat ik merkte dat sommige delen zijn verdwenen)
@rmorel, ja, ik heb back-ups op de server, maar ik begrijp niet hoe gevaarlijk het is?
EDIT: Oh ja, hoe voorkom ik dat mijn assemblages virtueel worden opgenomen?? Omdat ik zoiets nooit heb gewild!
REEDIT: En voor de ricard die ik ten huwelijk vroeg aan mijn baas op hetzelfde moment dat ik hem vertelde dat ik een week werk verloor, vreemd genoeg, hij wilde niet?? :(