Probleem van borrelen op het detail van een snede

Hallo gemeenschap, ik weet niet hoe ik een collega moet helpen, want ik heb nog nooit met zijn probleem te maken gehad: op een tekening heeft hij een dwarsdoorsnede waarop de bubbel werkt. Maar de detailweergaven die afhankelijk zijn van deze snede, staan geen bubbels toe, je kunt de bubbel niet eens plaatsen, wanneer je erop klikt, verdwijnt deze en verwijst niet naar iets in de preview wanneer je de muis over een onderdeel beweegt. In de bovenliggende weergave is er geen probleem. De weergave wordt niet over een andere heen gelegd, de eigenschappen van de weergave verwijzen naar dezelfde nomenclatuur die sowieso uniek is, het vakje is goed aangevinkt. We drogen...

1 like

Hallo, kun je een klein voorbeeld op een screenshot zetten?
Bedankt.
Fred

Hallo

Bug gemeld aan mijn kant in juli vorig jaar.
BUG gereproduceerd in SW2022 sp5.0 en SW2023 sp2.0, is een aanvraag voor SR01058163-01 geopend bij de uitgever.
Ik ben niet op de hoogte gebracht van een oplossing voor de nieuwste versies...

1 like

Hallo
De tekeningen zijn bezaaid met allerlei soorten bugs op detailaanzichten, doorsnedeaanzichten, onderbroken aanzichten...
Ik heb het gevoel dat zodra je de " standaard " van een tekening verlaat (eigenlijk een normale weergave) SW de weergegeven positie van het model verliest en vertrouwt op het x-schaalmodel uit de hoofdweergave (voor detail- en doorsnedeweergaven).

2 likes

Hallo Camille_Jean,
Allereerst, welkom bij de gemeenschap, in de hoop dat je hier de oplossing vindt...

Ik heb dit probleem met SW 2022sp4, je hoeft alleen maar je MEP te sluiten door hem op te slaan als je dat nog niet hebt gedaan, dan open je hem opnieuw, en hij zou het moeten doen.
Als het aanhoudt, sluit je SW en open je het hele ding opnieuw, dat zou het ook moeten doen.
Dat is hoe het werkt.
Succes.
@+.
AR.

2 likes

We hebben natuurlijk zo vaak opgenomen, gesloten en heropend als ons geduld kon verdragen :wink:

1 like

Ah!!! OK!!! En zelfs de pc afsluiten?
Nou, het is een bug, niets meer te doen beter te doen ... @+.
AR.

Ik zit in SW2022 sp5.0, ik heb het net getest en het werkt goed thuis.

Bij toeval @ Camille_Jean, heb je geprobeerd de " automatische bubbels" op het uitzicht dat problemen veroorzaakt?

1 like

Hallo Camille_Jean;
Uh!!! Nog een klein dingetje dat ik vergat te vermelden, controleer of uw gezichtsvermogen is gekoppeld aan de nomenclatuur.
Misschien is dat het wel...!!
@+.
AR.

Hallo!

Heb je geprobeerd SW in de veilige modus te starten?
Open Solidworks Rx, op het tabblad Start: Klik hier om SOLIDWORKS te starten door de instellingen onder Extra/Opties te negeren
Als het zo werkt, moet u mogelijk overwegen om de registersleutels opnieuw te installeren en/of op te schonen :wink:

Succes!

1 like

We hebben deze controle gedaan, ik geef het aan in mijn uitleg van het probleem :wink:

Nee, zo ver zijn we nog niet, misschien proberen we het wel

1 like

Dat hebben we ook niet geprobeerd. Ik wil erop wijzen dat dit een geïsoleerd probleem is, er is geen gewoonteprobleem

1 like