Compatibiliteitsprobleem tussen Solidworks en Windows 10

Hallo 

Ik had geen ondersteuning toen ik onder W.8 zat, maar sinds ik ben overgestapt (niet bij Sosh ^^) naar W 10, kan ik Solidworks 2015 SP0 niet meer opnieuw installeren omdat ze me vertellen dat ik een Microsoft .NET Framework 3.5 mis.

Problemen: Zelfs gedownload, het werkt niet omdat dit Microsoft .NET Framework 3.5 niet compatibel lijkt te zijn. Enig idee? Moet ik wachten tot 2015 compatibel is met de SP1-versie? Of gewoon wachten tot 2016?

Dank je wel:)

1 like

Hallo

Voor sommigen werkt het:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/compabilite-avec-windows-10

Weet je zeker dat je het framework niet kunt installeren door compatibiliteitsinstellingen te kiezen?

Kom anders dichter bij de mensen die het hebben en voor wie het werkt.

Ik deed het zonder enig probleem op mijn persoonlijke pc.

Geen problemen na het installeren van FrameWork...

1 like

Ik heb geprobeerd het te installeren, maar niets helpt. Dan moet ik niet de juiste methode gebruiken!

Voor installatie, zie deze link:

https://www.youtube.com/watch?v=vPtw66oj5EQ

Klik met de rechtermuisknop op het gedownloade bestand, open het als beheerder en installeer.

Lukt het nog steeds niet?

Tegelijkertijd windaube 10.. Niet geweldig, toch?

VOORZICHTIG!

WINDOWS 10 WORDT NIET ONDERSTEUND door SOLIDWORKS 2015 SP0!

Windows 10 is uitgebracht na SP4, dus het is normaal dat dit systeem niet wordt ondersteund in de SP0->SP4-versies.

Het zal daarom nodig zijn om te wachten op de SP5 van SOLIDWORKS 2015 om deze te kunnen installeren (getest en gevalideerd).

Het is niet alleen een kwestie van "garantie", de wijzigingen in Windows zorgen ervoor dat SW 2015 niet goed werkt (bijvoorbeeld onmogelijk om modellen op te slaan).

Het is daarom noodzakelijk om over te stappen naar SP5 om SOLIDWORKS 2015 met Windows 10 te kunnen gebruiken. Dit servicepack bevindt zich momenteel in de testperiode voor vroege zichtbaarheid voordat het in de komende weken wereldwijd beschikbaar is.

Het enige wat u hoeft te doen is u te registreren voor het "early visibility"-programma op het SW-klantenportaal om het te kunnen installeren vóór de officiële release van dit servicepack.

1 like

@Bart:

Heb je het geprobeerd?

Ik gebruik het al sinds prerealease en ik vind het stabiel en prettiger in gebruik dan W8.1.

@cdemuynck:

Dat kan! Ik draai in 2014 SP2 op W10.

Hier is het bewijs in foto's.

Niet aanbevolen voor professioneel gebruik.

capture.png

Ja, ik zit op SP0. iemand weet wanneer de SP1 zal worden vrijgegeven? omdat ik zojuist Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 (volledig pakket) heb geïnstalleerd en niets meer :/

H.S

Ik gebruik Windows 7. Ik ben absoluut geen fan van de 8 en nog minder van de 10.

Ik ben een purist..... Wat wil je^^

3 likes

Ik dacht dat de sw2015 SP0-versie een bug had en het werd niet aanbevolen om deze te installeren. (we hadden de DVD's hierdoor niet ontvangen)

sw zit op de SP4 versie.

3 likes

Nou, op dit moment werkt helemaal niets. Ik moest alles verwijderen. Dus ik moet wachten op een update of een boekhouding met W10 ... Het is niet gewonnen :/

Ik heb een presentatie in Parijs op donderdag 22 oktober met Avaneo en AS 3D

Ik heb de links voor degenen die geïnteresseerd zijn:)

:http://www.logiciel-cao.com/notre-actualite/89/les-matinees-solidworks-2016

Geniet ervan dat het gratis is;)

Ik zal het ter plekke uitzoeken.

Het is oké, alles werkt. Dank je wel :-)

Inderdaad, framework 3.5 is nodig voor oudere versies van SW

In tegenstelling tot wat Visiativ aankondigt, kunt u SW2010 onder W10 door eerst framework 3.5 en iec te installeren in 32 of 64 bits versie (voor SW)

Wanneer je een pc hebt die niet meer in de kinderschoenen staat, vereisen de huidige versies van SW veel rekenkracht en ...

De SW2010-oplossing is in dit geval zeer redelijk