Ik moet hooguit een versnelling draaien met 1,25 tpm. Deze snelheid is variabel, maar niet veel. Het is een gebruik op een diepte van 180 meter, dus ik ben verplicht om hydraulische energie te gebruiken. Mijn problemen zijn:
-Moeite met het aanpassen van de snelheid met een hydraulische motor.
-Gigantisch verloopstuk door de reductieverhouding (zelfs met twee wielen en wormschroeven blijft het lastig).
-Om 1.25 te krijgen, gebruik ik een heel klein tandwiel met de daaruit voortvloeiende inspanning erop. Ik kom uit op modulusberekeningen in de orde van grootte van 7.
Ik denk erover om een stappenmotor te gebruiken die is ontworpen voor onderwateromgevingen, de besturingselektronica bevindt zich aan de oppervlakte. Ik moet mensen gewoon overtuigen van elektriciteit.
122,4 Nm ideale druk 210 bar, maar het moet mogelijk zijn om zich aan te passen aan andere druk. Het debiet ken ik helemaal niet, ik ken de pomp niet.
Maar ik heb mijn niet; Denk na over de hydrauliek, het heeft te veel kracht voor mijn toepassing, het geeft modules aan mijn tandwielen die enorm zijn. Ik denk dat ik een stappenmotor neem die wordt bestuurd door oppervlakte-elektronica die het mogelijk maakt om een lager vermogensbereik te hebben, een betere snelheidsregeling en om de reductieverhouding van mijn versnellingsbak te verminderen.
Maar ik kan geen geschikte motor vinden voor dit soort gebruik
Ik denk dat dit een boortoepassing is? In dit geval moet rekening worden gehouden met de thermische druk en spanningen in het boorgat... Ik weet niet zeker of je een standaard elektromotor zult vinden.
Probeer het eens bij Precilec (Zodiac Group) of Portescap...
Voor de geweldige reductieverhouding zoeken en als je beperkte ruimte hebt, is er de Harmonic Drive-oplossing.
Het is weinig bekend en toch zeer efficiënt en het bestaat al heel lang....