Probleem met de configuratie van componenten na een STEP-herstel

Hallo, ik heb een probleem met het configureren van mijn componenten in een assembly om verschillende configuraties van deze assembly te kunnen maken.

Ik heb een 3D-blok van een onderdeel in verschillende lengtes in AutoCAD dat ik graag wil ophalen in SolidWorks.

Dus ik heb dit blok opgeslagen als een STEP, en vervolgens de STEP opgehaald via SolidWorks. Dit leverde me een assembly op, waarin ik een .stp assembly heb die zelf componenten in .stp bevat

En van daaruit dacht ik eraan om configuraties te maken voor elke lengte van mijn onderdeel, maar ik realiseer me dat SolidWorks mijn .stp-componenten niet als configureerbare componenten beschouwt (de functie "component configureren" is niet aanwezig), dus wanneer ik de component in een configuratie verwijder of verberg, Zo is het ook bij de anderen.

Ik zie niet hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik heb een idee om het probleem te omzeilen door van elke lengte een trede te maken en vervolgens de montage te doen, maar nogal vervelend.

ALS iemand een effectievere oplossing heeft? Bedankt

Hallo

Als alleen de uiteindelijke lengte telt (en op een geometrie die niet al te ingewikkeld is), zal ik alles samenvoegen tot één onderdeel en zal ik de configuraties van dit onderdeel beheren (met een barbaars ding als je snijdt je onderdeel in 2 en je verplaatst een lichaam om de gewenste lengte te hebben en je doet aan het einde opnieuw een extrusie om de 2 lichamen met elkaar te verbinden).

Als het ingewikkelder is, moet je de montage doorlopen waarop je het bovenstaande principe kunt toepassen voor onderdelen die van lengte veranderen.

1 like

Ben het met @froussel eens of in plaats van de lichamen te verplaatsen, verplaats ik soms ook gezichten om het deel te verlengen (als het niet te ingewikkeld is)

Dit zijn een soort steunbeugels, de geometrie verandert met de breedte van de ondersteunde planken.

Kortom, je komt er niet zo gemakkelijk mee weg met een knip-en-splitssysteem.

Uiteindelijk heb ik voor elke lengte een onderdeel gemaakt en vervolgens alles samengebracht in een assemblage met een configuratie voor elke lengte.

Maar hoe meer modellen er zijn, hoe vervelender het zal zijn, dus ik ben nog steeds benieuwd of er een slimmer proces is.