Hoi allemaal
Ik moet een tafel onder een hoek van 75° ten opzichte van de vloer plaatsen, als volgt: 
Ik heb een toevalsbeperking toegevoegd tussen de tafel- en vloerbodems. Vervolgens selecteer ik mijn twee vlakken om een hoekbeperking toe te voegen, zoals deze: 
En ik krijg een foutmelding omdat het mijn toevalsbeperking
doorbreekt omdat het mijn hoek niet goed oriënteert: 
Ik probeerde verschillende gezichten, stopte om mijn juiste hoek te krijgen, maar het mocht niet baten...
Kun je me alsjeblieft helpen?
Heb je de bestanden nodig?
Bij voorbaat dank,
Alexander.
Goedenavond
Je wilt twee groeven tegelijk gebruiken, daar houdt hij niet van
Als ik je probleem goed begrijp, is het nodig zoals jij deed, maar misschien niet helemaal!
1°) maak een samenloop van omstandigheden tussen het bovenste platte vlak van het groene gegroefde deel en een van de twee UPN's aan de onderkant van uw chassis.
2°) maak een hoekspanning tussen een van de groeven van het groene deel en de UPN-kant van je chassis.
Om vervolgens het aantal DDL's te verminderen
3°) maak een beperking tussen de rand van het uiteinde van een van de twee UPN's en stel een afstandsbeperking op met één kant van het groene stuk (in de lengte) of door deze verticale rand op een groef te klemmen in plaats van op een rand van het groene stuk.
Een andere manier om dit te doen is om te beginnen met de centrale plattegronden van het gebouw met de plannen van de groene kamer. Ik geef zoveel mogelijk de voorkeur aan beperkingen op de plannen, wat betekent dat als een dimensie verandert, het vaak gemakkelijker is om de beperkingen te beheersen. Maar iedereen heeft deze dingen! ;-)
Vertel ons of methode 1, 2, 3 werkt of dat ik niets van het probleem begreep ;-)
Vriendelijke groeten
3 likes
Hallo
Dank u voor uw antwoord.
Het is me niet gelukt. Elke keer dat ik de hoekbeperking toepas, creëert het andere problemen voor mij op de anderen. Dus begon ik opnieuw met de montage door eerst de tafel en de vloer te positioneren. Dan werkt de hoek (ik gebruikte methode 1 en 2).
Bedankt voor alles.
Alexander
Hallo weer!!!!!!!!!!!!
Sorry voor de vreugde, ik was het zat. Dit probleem heeft te lang geduurd. Misschien heb ik mijn fout gevonden.
Ik begon de montage met het bevestigen van de tafel. Vervolgens heb ik alle beperkingen toegevoegd om de verschillende elementen erop te bevestigen.
Toen voegde ik mijn vloer toe en stelde het in om te worden gerepareerd (door mijn tafel vrij te maken). Het toevoegen van een hoekbeperking tussen de twee werkte niet.
Ik besloot mijn vaste tafel terug te zetten en mijn vloer vrij te maken. Ik heb het toen geplaatst volgens mijn tafel (met de hoek). En nu werkt het goed.
Misschien komt mijn fout daar wel vandaan.
U hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen:D
Bedankt voor alles wat ;)!
Alexander
Hallo
Voor mij heeft het geen zin om vloeren toe te voegen, je hoeft alleen maar de groene kamer als vast te verklaren (als deze niet hoeft te worden verplaatst). Als je vloer toevoegt, wordt de vloer een kamer vanuit het oogpunt van SolidWorks ;-)
Als je vloer plaatst voor een grafische weergave (voor het renderen van afbeeldingen), is de vloer een virtuele weergave zonder link naar de kamers.
Vriendelijke groeten
Hallo
Mijn vloer is bedoeld om de UPN's van mijn tafel te doorboren. Ik simuleer de vloer van een testbank. De tafel moet onder een hoek van 75° ten opzichte van de vloer worden bevestigd. Ik dacht dat het een simpele oplossing was om de posities van de piercing te bepalen :x
Vervolgens wil ik mijn werk illustreren met 3D-modellering. Maar ik moet de 2D-plannen van mijn tafel halen.
Staren naar de tafel in plaats van naar de vloer is absurd, dat weet ik maar al te goed. Maar het is een oplossing waarmee ik mijn hoek kon bereiken
Alexander.