Hallo
Ik wil een assemblage van 3 stuks maken. Voor de laatste heb ik eerder gezinnen gemaakt voor deze 3 kamers om snel van dimensie te kunnen veranderen. Ik heb ook eenvoudige schetsen getekend op mijn "standaard" onderdelen om mijn montage gemakkelijker te maken. Mijn probleem is dat wanneer ik bij de montage de afmetingen van een onderdeel wil wijzigen, de schets die erop is gemaakt niet volgt, maar alleen op het "standaard" onderdeel blijft. Ik verlies ook de contacten die ik had gemaakt als de afmetingen veranderen.
Hebben jullie een oplossing om ervoor te zorgen dat de schets niet verloren gaat als ik de afmetingen verander met de onderdeelfamilie? Maar ook dat al mijn stukken elkaar opvolgen tijdens mijn verandering van dimensie?
Bij voorbaat dank
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik zou zeggen om aan plannen te werken, zolang ze maar altijd hetzelfde referentiekader gebruiken.
Het hangt natuurlijk af van hoe je je kamer hebt ingericht.
Hoe ouder ik word, hoe meer ik schaafmachines gebruik in plaats van oppervlakken op een ander oppervlak te stapelen, want als je een lengte, een diameter, enz. verandert... Alles gaat dus alle kanten op.
Ik begin alles te doen, van vliegtuigen die niet willen bewegen en functies die ook niet willen bewegen, en ik bouw de rest.
Je zou naar je stukken moeten kijken om je een voorbeeld te geven.
Mijn collega's zullen je andere oplossingen geven
4 likes
Hallo
Kunt u het geheel met de onderdelen bevestigen zodat we kunnen zien waar het probleem vandaan komt.
1 like
Ik heb moeite om de rol van de schets te begrijpen.
Een take-home samenstelling van het model is noodzakelijk om uw behoefte/methode te begrijpen
Hallo
Dank u voor uw antwoorden.
Ik was in staat om het probleem op te lossen, mijn schetsen op de delen van mijn familie waren niet actief, ze waren gewoon actief op het "standaard" deel. Ik hoefde ze alleen maar te activeren, de beperkingen terug te zetten in mijn assemblage en bij het wijzigen van de afmetingen bleef de assemblage intact.
Hallo, ik weet niet zeker of dat is wat je wilt doen, maar als je in elke kamer het vergelijkingsbeheervenster (tool-tabblad) opent, kun je voorwaardelijke formules plaatsen of dimensiewaarden parametriseren volgens verschillende configuraties.
Ik denk echter dat het inderdaad het beste zou zijn om referentie-elementen zoals plannen of assen te gebruiken en er eventueel formules mee te associëren, in ieder geval in de kamers om een associatie tussen de verschillende functies te hebben.
Anders kunt u de artikelfamilie ook gebruiken om een Excel-spreadsheet naar een onderdeel te koppelen.
Je kunt ook externe referenties van je assemblage gebruiken om je onderdelen te beperken, maar dat is een ander verhaal...