Ik heb een assemblage van een "tandwiel" aangedreven door een haak die heen en weer gaat rond een vaste draaias. (zie foto)
Ik wens dat wanneer ik mijn haak optil ("flexibele haak" die zal vervormen om de volgende inkeping te vangen) het tandwiel een tandje vooruit gaat en als ik terug naar beneden ga, gaat het naar de volgende inkeping enzovoort, heb je een oplossing?
Ik wil niet het buigen van de haak zien, maar alleen de beweging van het tandwiel bij elke lift van de haak, maar als er een interferentie is tussen de 2 stukken, stoort het me niet
Als we de ambiguïteit rond het woord flexibel wegnemen dan lijkt het me mogelijk omdat het min of meer neerkomt op een "cam - tegen câme" functie.
U moet aangeven of het is om animatics te maken, dus met een min of meer complexe kinematica, of dat het alleen voor presentatiedoeleinden is (zoals in het geval van een handrem). Afhankelijk van het geval en de gewenste precisie moeten we in staat zijn om uw wens te realiseren, zelfs als dat betekent dat we niet-zichtbare maar functionele onderdelen moeten hebben.
Inderdaad, ik wil niet het buigen weergeven, maar gewoon de op en neer gaande beweging van de haak die de versnelling inkeping voor inkeping draait voor een presentatie aan de klant.
Als je een "bewegingsstudie" hebt, kun je je beperkingen beheersen en zo een vloeiende animatie hebben, maar het zal een beetje vervelend zijn.
Ik zal het cam-systeem proberen, contra-cam het is waarschijnlijk het gemakkelijkst.
Kunt u het betreffende deel van ASM plaatsen?
Uw zaak is interessant en er is misschien een andere oplossing, maar het zal voor mij gemakkelijker te vinden zijn als ik de onderdelen voor me heb.
Ik denk aan een beperking tussen een rand en een lijn die de vorm van de verticale verplaatsing zou hebben. Het is een cam-to-cam variant die moeilijker te implementeren is.