In het bijgevoegde bestand, dat een screenshot is, kan ik geen afstand in afmeting krijgen in plaats van de hoek van 180° tussen de twee punten. Zelfs bij het kiezen van verticale of horizontale maatvoering... enz.
Als iemand me zou kunnen helpen, wetende dat dit een zelfstudiebestand is, zou ik dankbaar zijn.
Selecteer de afmeting van 180° en bekijk de waarde met meerdere komma's... Misschien is de hoek niet vlak!
Als het uw doel is om de afstand tussen de middelpunten van de 2 cirkelbogen die zichtbaar zijn in de afbeelding te dimensioneren, probeer dan de 2 bogen van cirkels te selecteren (controleer de "boogvoorwaarden" in het tabblad bijlagelijn van het maatvoeringsvenster -> Centreren op centreren).
Probeer de afmeting te verwijderen en opnieuw te maken, maar selecteer het horizontale segment van de middenas. U zou de verticale afstand tussen de twee centra moeten krijgen
Van mijn kant zou ik ook de afmeting instellen door de boog van de cirkel te selecteren, en precies niet de middenmarkering. Normaal gesproken zou het direct moeten overschakelen naar de "center-to-center" -modus.
Een techniek die niet erg schoon is, maar wel effectief: zet twee schetspunten op de te dimensioneren entiteiten. Gebruik vervolgens deze twee punten om de kansen te genereren.